Avatar billede mvang Nybegynder
21. februar 2011 - 19:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Splitte en celles indhold

Hej

Jeg sidder med et regneark, hvor der i celle A1 står noget i retning af 1,20,2,5,2,20,3,10,5,30,4,10,5,5,5,100,1,20

Syntaxen der er tænkt er kolonne,værdi,kolonne,værdi osv. Således hvert andet tal er den kolonne et tal høre til i, tallet efter er den værdi der skal i ned i kolonnen og summeres op til sidst..

Altså i
Kolonne B (1) består af: 20,20
Kolonne C (2) består af: 5,20
Kolonne D (3) består af: 10
Kolonne E (4) består af: 10
Kolonne F (5) består af: 30,5,100

I kan evt se hvad jeg mener her http://img573.imageshack.us/i/excelz.png/

ved ikke om det giver nogen mening, men jeg håber der sidder en og lige ved hvordan den skal skæres. På forhådn tak

På forhånd tak
Mads Vang
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. februar 2011 - 20:11 #1
Nu er jeg ikke den store excel haj, men forsøger altid gerne at hjælpe.
Jeg tror dog ikke du kan lave det med rent excel formler.
Jeg tror du skal have fat i noget vba.
Det du jo i bund og grund ønsker, er at splitte strengen op ved hver 2. komma.

Løbe alle disse dele igennem.
Pushe værdi efter komma, ind i en container med id fra foran komma.
Men jeg er ikke den store vba haj, så håber andre kan hjælpe. :o)
Avatar billede mvang Nybegynder
21. februar 2011 - 20:20 #2
Ja, det er netop det jeg ønsker. Det er dog ikke noget krav at de kommer til at stå helt som på billedet. Det er fint nok, hvis der er nogle "huller" i kolonnerne.. Bare den bliver splittet op :)
Avatar billede mvang Nybegynder
22. april 2011 - 08:55 #3
Lukkes

-  har lavet noget hvor jeg taster ind i hver kolonne, men kun regner hver anden ud..