Avatar billede jonpet Seniormester
22. februar 2011 - 12:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fra video Til Pc

Hej

Jeg har nogle gamle film, på almindelige videobånd.
som jeg gerne vil have over på min hardisk på min Pc.

jeg kan bare ikke få det til at virke? selvom jeg har en masse mulighedder, og ledninger, :(

Min  videobåndoptager, er en Gammel JVC. Masikne, som kun har, scartstik og almindeligt antenne udgang.

Min Pc:
2.80 GHz.  med 1.50 GB Ram.

Grafikkort:
Nvidia GeForce FX 5500. ( Med SV stik )

Udstyr :

Pinnacle:
Studio DV plus, ver. 1.1.0.15

Tv Kort:
Winfast Tv2000 XP. Expert WDM Tv Tuner

Jeg mener jeg fik det til at virke for nogle år tilbage ved at bruge mit Videokamera????

Håber at i kan hjælpe mig, så vi kan redde vores gamle familie Film.

                    Hilsen:  Brian.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2011 - 13:01 #1
Når du bruger denne kategori er det altid smart lige at oplyse hvad du vil give for hjælpen - men jeg gætter på at kategorien er et forkert valg... :)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2011 - 13:15 #2
den simple måde er at købe/låne en vhs combo-maskine, og lade den kopiere fra vhs til dvd (duy sparer tid, og undgår pc som mellemled).

Derefter ville jeg vælge at lave iso-filer af dvd'erne, så de kan afspilles (MagicISO Virtualdvd håndterer iso-filen).
http://www.magiciso.com/download.htm
Avatar billede wicked Juniormester
22. februar 2011 - 13:41 #3
Jeg er ikke nogen ørn til den slags, men mener jeg engang fik spillet nogen af mine egne over ved at finde et scarstik hvor de to lydkabler og det gule video kabel blive samlet i den ene ende. Scarstikket ryger i videon, to lydstik samler du til et stik med en "to-analogstik-til-et-minijack" stik og det ryger i Line in i lydkortet, det gule videostik ryger i dit tvkort (hvis det altså understøtter dette) også burde du have billedet fra vidoen på din pc. Mener jeg gjorde det sådan dengang jeg legede med det.
Avatar billede jonpet Seniormester
22. februar 2011 - 14:00 #4
Tak  Wicked det prøver jeg lige... :)

claes57,
ved du ikke en anden måde, med de mulighedder jeg har lige nu,, for at skulle ud og købe/låne en vhs combo-maskine
lyder som den nemmeste, men dyreste vej..:(

john_stigers,
Det kan godt være at kategorien til mit spørsmål er forkert valg. men der står da at jeg vil give 60 Poing for Hjælpen ....:)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2011 - 14:38 #5
en combo maskine giver automatisk de bedste indstillinger, og mindst tab (den er jo bygget til det).
Og så kører den for sig selv.

For nuværende skal du via antennestik (ud) på vhs til antenne (ind) på tv-kortet - det giver en digital til analog og via antennekabel til analog til digital konvertering -  så er det bare om at sætte kanalen på tv-kort og optage. Du skal sidde klar til start/stop af software og vhs - og evt klippe start/slut til på pc før du gemmer.
Avatar billede jonpet Seniormester
22. februar 2011 - 17:27 #6
Hej Igen..

JA så virker det sq,,, :)

Efter at have prøvet hva " wicked " sagde, på alle tækelig måder, uden held.

Prøvede jeg så hvad " claes57 " sagde, også uden held.

jeg så at bag på mit tvkort, var et stik med 8 huller?
viste ikke noget om hvad for et stik. ;) men fant et han stik der passede til.  Dette stik Havede en Gul-Hvid og rød ledning + SV stik i den anden ende.

Jeg fant så et scartstik som havede Gul-Hvid og rød + SV stik
satte ledningerne fra mit Tvkort i scartstikket, og  scartstikket i videoen.

inde i programmet på mit Win 2000 Tvkort. satte jeg den på ( S-video ) og så var der et flot billede..... :)

I min søgen på nettet,, fant jeg noget som var
mere smart,,, En " EasyCAP "

Skal man have Film fra VHS video til Computeren, er det helt sikkert en Nem og Billig løsning,, Prøv at kik..  http://www.coolstuff.dk/EasyCAP_Video_Capture?gclid=CPrF9L3zm6cCFckq3godER_PbQ
Avatar billede jonpet Seniormester
22. februar 2011 - 17:36 #7
Jeg syndes at "wicked" gav mig nogle gode ideer.
men "Claes57" var jo også tæt på.

så kan i Begge to, lægge et svar, og få 30 hvær,,

                  Tak for hjælpen til Alle
                        Brian,,,,,, :)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2011 - 17:51 #8
bare giv dem til anden side...
Avatar billede jonpet Seniormester
22. februar 2011 - 18:09 #9
Ok..

wicked Lækker ud et svar,, så får du dem,,
Avatar billede jonpet Seniormester
25. marts 2011 - 11:03 #10
Da íngen har lagt et svar, bliver jeg nød til at lægge et selv for at få lukket spørsmålet..

              Men Tak For Hjælpen Til Alle....
Avatar billede jonpet Seniormester
25. marts 2011 - 11:07 #11
Da íngen har lagt et svar, bliver jeg nød til at lægge et selv for at få lukket spørsmålet..

                        Men Tak For Hjælpen Til Alle....
Avatar billede jonpet Seniormester
25. marts 2011 - 11:07 #12
Da íngen har lagt et svar, bliver jeg nød til at lægge et selv for at få lukket spørsmålet..

              Men Tak For Hjælpen Til Alle....