Avatar billede mcardle Nybegynder
22. februar 2011 - 13:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Teoretisk spørgsmål ang. nesting

Jeg har ikke et decideret problem med min CSS, mere et teoretisk spørgsmål. Hvis jeg har følgende senario:

<div id="container">
  <h1 class="hidden">Denne tekst er usynlig</h1>
</div>

Så ville jeg jo mene at det her er den rigtige syntaks:

#container .hidden{
  display: none;
}

Men jeg har været ude for at mange (inkl. w3schools), at de gør det på følgende måde:

#container h1 .hidden{
  display: none;
}

Er der noget god teoretisk forklaring på, hvorfor det er mere rigtigt end min metode.

Vægter det højere ved at "dobbelt-definere" det på den måde?

// mcardle
Avatar billede werd Nybegynder
22. februar 2011 - 13:32 #1
Sikker på at de ikke skriver:
#container h1.hidden{
  display: none;
}

for at præcisere?
Avatar billede mcardle Nybegynder
22. februar 2011 - 13:37 #2
Avatar billede werd Nybegynder
22. februar 2011 - 16:03 #3
Ja i eksemplet der er der ikke noget mellemrum. derfor gælder definitionen for alle h1 med class="hidden".

Hvis du skriver: #container h1 .hidden
Gælder det for alle elementer med class="hidden" som er child elementer til h1 som igen er child af et element med id="container"

Det er bare ikke ret relevant da man ikke har elementer inde i et header-element.

Hvis du vil være helt præcis kan du skrive:

div#container h1.hidden{
  display: none;
}
Avatar billede mcardle Nybegynder
09. marts 2011 - 14:58 #4
Undskyld min sene accept og tak for dit svar :o)