Avatar billede goldeneagle Nybegynder
23. februar 2011 - 00:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kvittering på Gmail

Hej!

Jeg kontaktede en af mine bekendte for at beklage mig over, at han aldrig kvitterede for modtagelse af mine mail, når jeg bad om det. Han fortalte, at der ikke var mulighed derfor, og andre havde spurgt ham om det samme. Der må være en mulighed for at ændre på indstillingerne, så dette bliver muligt. Han benytter Gmail.
Hvad skal der gøres?

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede vejmand Juniormester
23. februar 2011 - 02:51 #1
Efter lidt søgning på Google, nej, det er åbenbart ikke muligt i Gmail.
Han er nok nødt til at bruge en mail-klient som f.eks. Outlook, Windows Live Mail eller lign. hvis han ønsker den mulighed.
Desværre.....
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2011 - 17:33 #2
Jeg må da også indrømme at jeg da ikke altid kvitterer på en mail er set med det samme da der kan være forskellige årsager til at jeg gerne vil vente.

Men husk at anmode om kvittering er ikke ensbetydende med du får og ikke ens betydende med at brugeren reelt har læst og forstået emailen.

Jeg anmodede selvom kvittering på et par mails engang, og fik dem også men da jeg flere dage efter rykkede for svar fik jeg beskeden at ja, de havde lige haft den åbnet for at læse den første linie, men havde så ikke læst mere.

Så kvittering kan ikke bruges til en skid som sådan....
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
27. februar 2011 - 17:44 #3
Hej!

I dette tilfælde er problemet, at vedkommende gerne vil kvittere, men der er ikke mulighed for det, selvom afsenderen beder om det.
Det var nemmere, hvis der automatisk blev sendt en kvittering, men så løber man nok ind i noget lovgivning.
Tak for kommentaren.

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede niller10 Nybegynder
28. februar 2011 - 05:55 #4
Leif #2

Faktisk kan kvittering bruges til meget.. Rigtigt meget..
Havde en sag mod et inkasso firma som har til vane at bruge ufine metoder ved at påstå at de ikke havde modtaget den post jeg sendte til dem via alm. brevpost og at problemet var mit da jeg skulle bevise at jeg rent faktisk havde sent et eller flere breve til dem.

Efter at ha sent 3 mail til selskabet, havde jeg ikke hørt noget, men et brev kom fra dem om tvangsindrivelse og vi kom en tur i retten. her kunne jeg bevise at jeg havde skrevet til dem 3 gange og kunne ligge kvitteringer for "modtaget på deres postserver" og n udskrift af mine smtp logfiler. De tabte...
Historien er mere indviklet, men det korte af det lange er.. kvittering kan bruges til meget.. :-)

Niels