Avatar billede king_frusty Nybegynder
23. februar 2011 - 07:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Required System software Not Installed .......

Hejsa
Jeg får en Box frem midt på skærmen når jeg starter Win7 64bit.

Boksen hedder: Required System software Not Installed
i den står der følgende.  Microsoft .NET Framework Version 2.0 is required to continue. This software is avaliable for free download at http://www.microsoft.com/downloads/

så er der en knap hvor der står OK inden I, den klikker man på og boksen forsvinder så....

Når jeg så henter Microsoft .NET Framework Version 2.0 og installere det, så kommer den frem og siger at den allerede er en del af win7 installationen og ikke skal installeres, og slut

hvad pokker gør jeg nu ??
Det er da lidt P.. træls den dukker frem.
Er næsten sikker på den kom ferm da jeg installerede printerdriver til Min Lexmark X6675, men alt er afinstalleret igen
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2011 - 08:12 #1
jeg ved ikke men fik bare en mistanke om at du er ramt af noget spyware af en art -kan være forkert

hent mailware bytes freeware version og opdater og kør en fuld scaning på den

http://www.malwarebytes.org/
Avatar billede king_frusty Nybegynder
23. februar 2011 - 15:13 #2
Installerede og scannede begge diske intet fundet (tror jeg ikke)
Paster lige Log her

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 5851

Windows 6.1.7601 Service Pack 1
Internet Explorer 8.0.7601.17514

mbam-log-2011-02-23 (14-53-10).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 331911
Tid gået: 32 minut(ter), 48 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede patrick14 Nybegynder
27. februar 2011 - 01:46 #3
Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet:
http://www.trendmicro.com/ftp/products/hijackthis/HijackThis.exe
2. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.
3. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.
4. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, gem den.
5. Sådan kopieres loggen ind i et spørgsmål:
Mens loggen er åben, markeres al teksten med tastekombinationen CTRL + A.
For at kopiere den markerede tekst bruges tastekombinationen CTRL + C, som "fastgør" det i udklipsholderen i Windows. Gå så ind i dit spørgsmål og klik på kommentér knappen. Her indsættes det kopierede i det hvide felt med tastekombinationen CTRL + V.

OBS: Vista og Windows 7 bruger skal højreklikke på hijackthis og vælge kør som administrator.

Send så hijackthis loggen herind.
Avatar billede king_frusty Nybegynder
27. februar 2011 - 23:46 #4
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 23:42:50, on 27-02-2011
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7601.17514)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Analog Devices\SoundMAX\SoundMAX.exe
C:\Program Files (x86)\Lexmark 5600-6600 Series\lxdumon.exe
C:\Program Files (x86)\POP Peeper\POPPeeper.exe
C:\Program Files (x86)\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgtray.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Amen\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\2RYW0H39\HijackThis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://danish.ilsc.org/da/index.php?rvs=hompag/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {2b733a82-1062-47d4-a310-4de03404dc15} - (no file)
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgssie.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files (x86)\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [POP Peeper] "C:\Program Files (x86)\POP Peeper\POPPeeper.exe" -min
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: Garmin Communicator Plug-In - https://static.garmincdn.com/gcp/ie/2.9.3.0/GarminAxControl.CAB
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Andrea ADI Filters Service (AEADIFilters) - Unknown owner - C:\Windows\system32\AEADISRV.EXE (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Ati External Event Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe (file missing)
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: lxduCATSCustConnectService - Lexmark International, Inc. - C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\\lxduserv.exe
O23 - Service: lxdu_device -  - C:\Windows\system32\lxducoms.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 8222 bytes
Avatar billede patrick14 Nybegynder
28. februar 2011 - 00:14 #5
Hent Combofix, og gem den i en mappe:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Åbn mappen med Combofix, højreklik et tomt sted i mappen, vælg Ny->tekstdokument, åbn tekstdokumentet, kopier følgende ind:

Killall::
Snapshot::

klik på Filer->Gem som, navngiv den CFScript, luk tekstdokumentet.

Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over Combofix-filen, hvorefter du "giver slip" med musen.
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/swfcombo.gif
Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Kopier den fremkomne log herind.
Får du noget der ligner denne fejl.
Der blev forsøgt en ugyldig handling på en registreringsdatabasenøgle, som er blevet mærket til sletning
Så genstart, en gang mere, det burde løse det.
Avatar billede king_frusty Nybegynder
28. februar 2011 - 14:29 #6
Kombo fix kan ikke kørers med AVG installeret
Avatar billede king_frusty Nybegynder
17. april 2011 - 11:19 #7
OK
Så lukker jeg denne tråd, da der åbenbart ikke findes en løsning
MEN tak fordi i prøvede :)
Avatar billede lasbas Nybegynder
19. april 2011 - 01:08 #8
Der er altid en løsning :)

.NET Framework Version 2.0 er en del af win 7 ...Ja!
og der er tydeligvis gået ged i den?

Download den nyeste .NET Framework Version 4.0
(faktisk er det version 3.5.1)

--> http://www.microsoft.com/net/download.aspx

Installer og genstart
Avatar billede king_frusty Nybegynder
19. april 2011 - 10:35 #9
Lasbas ...... Tak for det, det er hermed gjort , men det hjalp ikke :)
Avatar billede lasbas Nybegynder
19. april 2011 - 23:34 #10
1)
Klik på Start=>Kør skriv SFC /scannow

eller

2)
prøv at afinstaller alt .NET via fjern programmer
genstart og geninstaller .NET igen

start med ver 2.0 derefter nyeste version
Avatar billede lasbas Nybegynder
19. april 2011 - 23:36 #11
tilføjelse -->

1) højreklik på "SFC /scannow" og kør som administrator
20. april 2011 - 06:40 #12
Præcisering af #10 + #11 ->

Til Vista/WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe    /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede king_frusty Nybegynder
13. april 2015 - 10:49 #13
tak