Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 16:12 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke modtage post - men godt sende !

Vil høre om nogen kan hjælpe med en løsning af følgende problem:
En god bekendt af mig har følgende problem:
Han kan ikke modtage post på sin helt nye pc - men han kan godt sende.
Han kan også sende og modtage på WEBMAIL. Han er opkoblet ved stofanet. Han har lige fået nyt trådløst modem for kort tid siden som understøtter WPA2-standarden. Det nye trådløse modem bevirkede, at han ikke kunne være på både sin gamle pc og en bærbar samtidigt - medmindre han ændrede krypteringen til WEP - hvilket det så står på nu.
Jeg har tjekket al opsætning og det er korrekt opsat -(jeg  har gjort det ofte) - og hans nye pc og modem er helt det samme som mit.
På den gamle pc har han outlook ekspress - og her kan han godt både sende og modtage. På den nye pc har han Microsoft OUTLOOK  -men det er altså her problemet er, at han ikke kan modtage email.
Vi har prøvet at lave en ny konto flere gange den at det har virket. Vi har også prøvet at slå firewall fra - det har heller ikke virket. Har prøvet at geninstallere OUTLOOK flere gange (incl. opdateringer). Har også slettet alt i webmail.
Har foreslået ham at vælge microsoft OUTLOOK som standard-emailprogram på både den nye og gamle pc.
Kan oplyse, at han på den gamle pc har fast IP-adresse uden at jeg aner om det har nogen betydning ?
Jeg har foreslået ham at købe et nyt netkort som lever op til den nye standard til den gamle pc.
Tænker også på, om det kunne hjælpe at have Microsoft OFFICE på begge pc-er ?

Er der mon nogen der kan gennemskue hvad problemet er ? Og det er altså ikke noget med brugernavn og adgangskode, som er den samme til webmail - og er virker den jo.

Ser meget frem til, at kunne hjælpe ham. Stofanet har sagt de ikke kan hjælpe ham.
Hilsen Anette
Avatar billede vejmand Juniormester
23. februar 2011 - 16:28 #1
Kommer der ikke en fejlmelding?
Avatar billede Red0z Nybegynder
23. februar 2011 - 16:29 #2
Det kunne godt lyde som en forkert indstilling til hans indgående post.

Når i opretter mailen hvad gør i så helt præcist, og hvilke indstillinger skriver i ind ?
Hvilken udbyder bruger i til mailen ? Er det en stofa Mail eller hotmail eller lign. ?
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 16:38 #3
Vejman: Jo der kommer en fejlmelding - og jeg har opfordret ham til at sende den mig det helt korrekte nr. - der er noget med 0x800ccc....men så kan jeg ikke huske mere....jeg vil spørge ham igen.

Til RED0Z......Ja det er stofanets opsætning ....og der er ingen fejl i den .....jeg har lige opsat på 3 andre pc-er......mail1.stofanet.dk i både ind- og udgående post.
Brugernavn og adgangskode er også korrekt. og valget er POp3-server.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. februar 2011 - 16:55 #4
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 17:08 #5
vejmand: Ja lige netop den side har jeg allerede sendt til ham - men han har ikke svaret om det er en af disse fejlmeldinger endnu.
Avatar billede Red0z Nybegynder
23. februar 2011 - 17:09 #6
Er alle de 3 så også stofa computere ? Og hvis de er, så forsøg at indsætte en af de andre stofa kontoer på den pc der ikke fungerer korrekt for at laveben test mht. Konto eller computer
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 17:12 #7
Ja det er alle tre koblet op hos stofa.....med samme brugernavn og adgangskode.......! og de er tastet rigtigt ind.....har lavet det om mange gange....
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2011 - 17:14 #8
Et bud min Mail til indgående post hedder mail01.mxhotel.dk, kan det tænkes du mangler 0èt
Avatar billede Red0z Nybegynder
23. februar 2011 - 17:20 #9
Så dette er en person der har 3 madninger, som kører den mail ?

Og da i slukkede firewallen, var det så på service ?
Avatar billede Red0z Nybegynder
23. februar 2011 - 17:25 #10
Computere skulle der stå :p
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 17:43 #11
sniff12......ingen tvivl om at det er mail1.stofanet.dk    og der mangler ikke et 0

Red0Z: Ja alle 3 pc- har samme mailkonto. Jeg har selv 3 pc-er med samme mailkonto hos stofanet uden problemer.
Jeg ved ikke hvad du mener med at slukke firewallen på service ? Den er jo simpelthen helt slået fra ! ?
Avatar billede niller10 Nybegynder
23. februar 2011 - 20:05 #12
kan han sende og modtage via andre e-post konti end lige sofanet?
Eks. opret en konto hos mxhotel.dk eller ta kontakt til mig på niels.poulsen@mxhotel.no så kan jeg oprette en simpe mailkonto til at teste med på mxhotel.no

Niels
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 20:07 #13
Jeg kan nu fortælle at fejlkoden er:0x800CCC92
men der er ingen fejl i brugernavn og adgangskode (det er rigtigt tatet ind) og jeg kan også logge ind med hans brugernavn og adgangskode på min pc.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. februar 2011 - 20:20 #14
Der står helt sikker mere i den fejlmelding, det vil være en fordel at have hele fejlmeldingen.

Jeg kan forstå du ikke er fysisk ved den maskine det drejer sig om. Det gør det selvfølgelig lidt mere vanskeligt.

Jeg har f.eks. engang selv bøvlet med noget lign.
Jeg kopierede brugernavn og adgangskode ind fra et word dokument, og det ville ikke funke....
Det viste sig at jeg medtog et mellemrum efter adgangskoden, altså var adgangskoden forkert, men det kunne man ikke umiddelbart se.

Jeg skriver det bare for at gøre opmærksom på, at fejlen er mere vanskeligt at finde, når det går igennem flere personer. Måske du tror han gør det på en måde, mens han faktisk gør det på en anden måde.

Jeg siger ikke at det er problemet, bare at det er en mulighed.
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 20:38 #15
ja vejmand, jeg forstår godt hvad du mener, men jeg har selv været hos ham og skrevet adgangskoden ind flere gange i forgårs, så jeg ved at den er korrekt.

Men jeg tror at den fejlkode måske var en der fremkom, når vi prøvede med en anden adgangskode-

Jeg tænker også....han kan jo godt sende mails....blot ikke modtage - ville han overhovedet kunne gøre det hvis adgangskoden var forkert ?
Avatar billede niller10 Nybegynder
23. februar 2011 - 20:48 #16
Hej Abansgaard,

Tjek om du kan sende via en anden konto på et andet domene.

har tilladt mig at oprette på mit domene som du kan teste med.
Hvis du kan sende via det domene er dte stofa der henger, hvis du ikke kan sende via mit domene er det din outlook installation der er noget galt med.

Sender dig konto oplysninger i den private sofa... Giv besked om resultat og om jeg kan slette kontoen igen.

Niels
Avatar billede niller10 Nybegynder
23. februar 2011 - 20:54 #17
kom ti lat tænke på.. min sviger mutter har sofanet og hendes konto er sat op med bruernavn i stil med M001 og hendes kundenummer som slutter på s1..

Tænker på om du evt. skal nøjes med at kun skrive brugernavn til mailen og ikke hele mail adressen... en mulighed..

N.
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 20:56 #18
Niller10: Jamen jeg er ikke hos ham der har problemet nu, så det kan jeg ikke forsøge - og lige nu er han vist kørt helt træt i det. Han kan jo godt SENDE - men ikke MODTAGE, så jeg ved ikke lige hvad din test kan bevise ?
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 20:58 #19
Niller10: Det gør vi skam også kun....
Avatar billede vejmand Juniormester
23. februar 2011 - 21:12 #20
Okay, når energien vender tilbage, må han lige prøve igen, og så komme med hele fejlmeldingen.
Det lyder også mere rigtig, at 0x800CCC92 skyldtes i prøvede med forkert adgangskode.

Så, prøv med rigtig data, og kom med hele fejlmeldingen.  :-)
Avatar billede niller10 Nybegynder
23. februar 2011 - 21:35 #21
Abans,

Okya.. jeg mente naturligvis at modtage.. har lagt en mail på kontoen - kan den modtages er det sikkert sofanet den er gal med, kan han ikke modtage mailen er det sikkert hans opsetning eller outlook.
- installere evt. hans sofamail som en imap og se om det evt. er i pop3 protokollen den er gal..

Vejmand, tror også den er gal med brugernavn eller kode.. man ser sig tit og ofte blind på tingene når man roder for meget med det... Måske vennen burde ringe til sofanet og snakke med dem... Sidder selv og arbeider med mailserver ( icewarp ) og kan pukle med et problem i et par dage, ligger prblemet på hylden og venter et par dage og vupti.. løsningen lå lige for nesen af mig *G*

Abangsgaard, jeg lader den tilsendte konto stå åben til jeg høre fra dig...

Niels
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. februar 2011 - 21:42 #22
Har du kontrolleret portindstillinger i dit setup?
Ligeledes, har du kontrolleret for evt. godkendelse på server, osv.
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
23. februar 2011 - 21:50 #23
Eftersom det virker på alle andre Pc'er (står i spørgsmålet) er det nok ikke Stofa det er galt med.
Og han har talt med Stofa, de kan ikke hjælpe ham (står nederst i spørgsmålet)
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 21:54 #24
PTJ_11    110 og 25 - hvis det er det du mener ? Godkendelse på server - ved ikke lige hvad du mener og hvor man kan se det ? Alt dette skulle jeg da ikke kontrollere på min egen pc, som er den samme og har også samme trådløse modem.

Niller10....han kan jo både modtage og sende på 2 af sine andre pc-er med samme STOFANET-konto -så jeg tror ikke fejlen ligger hos stofanet. Man kan kun opsætte med POP3 i stofanet mig bekendt og ikke IMAP. Og han har jo som tidligere nævnt ringet til Stofanet, og de kan ikke hjælpe, da de siger der ikke er noget galt.
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 22:04 #25
Jeg ved ikke noget om IP-adresser - men mon nogen ved om problemet evt. kan skyldes at han på sin gamle pc har fast IP-adresse, men ikke på de nye ?

Eller
kan der være et problem i, at han har ændret krypteringen til WEP selvom det trådløse moden er til WPA2-standard ?

Eller at der sidder et ældre netkort i den gamle PC (hvor han godt kan sende og modtage) ?

Eller at han har outlook ekspress (+windows xp.)på den gamle og OUTLOOK (win 7) på den nye ?

Kan nogen af disse ting være årsag til problemet ? (jeg tror som sagt ikke på fejl i brugernavn og adgangskode....da han jo kan bruge de samme på den anden pc !Og jeg har selvherfra logget på med hans brugernavn og adgangskode.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. februar 2011 - 22:11 #26
Jeg synes du skal få ham til at komme med den fejlmelding, alt andet er at famle i blinde........
Avatar billede niller10 Nybegynder
23. februar 2011 - 22:14 #27
Det jeg ville frem til med IMAP er at kan han modtage via port 145 ( IMAP ) må det være port 110 der er fejl med, noget der blokere port 110 på computeren eller en fejl i selve outlook..

Hvis han kan modtage post med en anden konto end lige hos stofanet må fejlen ligge omkring stofanet.

Ved ikke om stofanet tilbyder sine kunder IMAP, de gjorte ikke for 10 år siden da jeg havde dem som udbyder, men nu skriver vi 2011..

Godkendelse... AUTH.. er ikke nødvendigt hvis man bruger en udbyders egen mailserver, men bruger man en anden mailudbyder er det meget normalt at man skal hakke af ved AUTH ( godkendelse ) -I outlook finde rman det ved at gå ind i konto indstillinger og i bunden af der man indskrver sine konto oplysninger står der  ( på den norske version )  Krøv godkjennelse av sikkert adgangskode ) skal man hakke af hos mxhotel.no og under "flere indstiliger" finder man tilsvarende.. En sikkerhed som er god at have og bruge...

Selv om de to andre pc´er kan modtage på den samme konto kan der være et eller andet galt med den 3. som her.. udelukkelsemetoden - kan man ikke det ene sted, kan man prøve det andet sted..

Sorry er sliten. er ved at være senge tid..
Avatar billede niller10 Nybegynder
23. februar 2011 - 22:18 #28
Til dit sprgsmål #25

IP - fats eller ikke fats - har ikke nogen betydning hvis han kan surfe på nettet.

Netkort - nej, det tror jeg ikke på hvis han igen kan surfe normalt på nettet.

WEP eller WPA2 - tror jeg hellere ikke på...

Windows 7 - kan være en mulighed med noget software firewall..

Til Vejmands svar..

Kom som sagt med en mere dybdegående fejl kode - alle informationer i fejlkode diagogboksen kan være til en hjælp..

Niels
Avatar billede anba Mester
23. februar 2011 - 22:37 #29
Han kan surfe normalt på nettet - og vi har forsøgt at lukke firewall som før skrevet.

Ville man kunne surfe på nettet - hvis ikke man var godkendt på serveren ?
Avatar billede anba Mester
28. februar 2011 - 20:21 #30
Vi har løst problemet - og det var adgangskode der var noget galt med. Man behøver nemlig ikke have samme adgangskode til login på Mine sider +Webmail og så adgangskode i i mail i outlook. Det ene sted bruger man sign-inkode og det andet stedet mailkode. Vi oprettede først en ny mailadresse da man har 5 i stofanet, og da vi fandt ud af at den fungerede, så ændrede vi blot adgangskoden på den oprindelige stofanetadresse, da man ikke behøver at kunne huske sin gamle adgangskode, for at kunne ændre den, når først man er logget ind på "Mine sider". Det er ret smart. Herefter fungerede den gamle emailadresse også med nyt password.
Jeg synes at vejmand og Niller10 skal dele pointene, så hvis Vejmand lige vil lægge et svar også, så jeg kan lukke her ?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. februar 2011 - 21:30 #31
Oki, godt i fik det til at funke.  :-)