Avatar billede kurth Nybegynder
26. februar 2011 - 12:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af elementer i C5

Microsoft har i version 2010 fjernet muligheden for at kryptere kørsler.
Det betyder at hvis man bruger dage / uger på at opbygge et specialmodul i C5 har man ikke længere mulighed for at skjule noget af koden for nysgerrige kopister.
Er der nogle her der har fundet en eller anden erstatning for denne kryptering.
Avatar billede kurth Nybegynder
02. marts 2011 - 08:53 #1
Jeg har erfaret at denne mulighed er fjernet af Microsofts juridiske afdeling.
Det skulle være gjort for at kunderne ikke behøver at have kontakt til de, som har udviklet specialløsningerne, når systemet skal opdateres ??????
Ak ja - den jura.
Lukker spørgsmålet
Avatar billede mariaf Juniormester
25. marts 2011 - 20:34 #2
Som om vi krypterer for at at kunderne skal blive.

Vi krypterer for at andre forhandlere ikke skal stjæle vores moduler.
Avatar billede kurth Nybegynder
25. marts 2011 - 21:24 #3
Tak MariaF, endelig en som ved hvordan tingene hænger sammen
Avatar billede mariaf Juniormester
27. marts 2011 - 23:17 #4
Du kan i øvrigt bare krypetere i 2008, og så lægge den ind i 2010. Det kræver at man er lidt fiks på fingrene men det kan lade sig gøre.
Avatar billede kurth Nybegynder
28. marts 2011 - 08:08 #5
Jeg synes jeg har prøvet, men det var med det resultat, at 2010 dekrypterede det så det umiddelbart kunne læses.