Avatar billede kanusti Novice
26. februar 2011 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køb af Asus bærbar

Hej

Jeg vil gerne købe en Asus model

http://www.shg.dk/Baerbar/ASUS-G73SW-TZ134V-17,3-i7-GTX460M-2247322.html

Men den har forsinket levering nu pga I7 processor den nye model som har haft fejl og er kaldt tilbage for rep etc.

Den vil primært blive brugt til at spille World of Warcraft på - men her har det også været et krav at den kan spille det i max settings.

Jeg er nu i tvivl om jeg vil vente til start Maj og måske endnu længere på at den komme til Danmark-

Asus har en tidligere model med I5 processor

http://www.shg.dk/Baerbar/ASUS-G73JW-TY209V-17.3-2238304.html

4 gb ram i stedet for 8
samme 1,5bg gefore grafik kort
dual core i stedet for i7 quat core
ellers samme specs..

----

Prisen er ikke det vigtigste de par tusinde til forskel - men mit spørgsmål er

- Vil jeg kunne mærke nogen forskel mellem I5 og I7 modellen når mit primære formål er at den skal spille World Of Warcraft i Max settings?

Eller er de begge 2 så powerfull at det intet betyder når jeg ikke skal bruge den til spil som f.eks. Black Ops i HD setting.

Jeg har læst test på netbook online etc. og kan godt se at der er en masse tal der viser at I7 er langt hurtigere det er klart med shades ting etc..

Men er det mest nørdede tal eller har det reelt en betydning for mit behov når begge maskiner er meget kraftfulde i forvejen?
Avatar billede kanusti Novice
26. februar 2011 - 16:11 #1
http://www.shg.dk/Baerbar/ASUS-G73SW-TZ134V-17,3-i7-GTX460M-2247322.html

andet link til I7 virkede ikke
Avatar billede kanusti Novice
26. februar 2011 - 16:12 #2
Link vil ikke virke model er

ASUS
G73SW TZ134V 17,3" i7 GTX460M

set hos SHG.dk til 11551
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. februar 2011 - 17:24 #3
Klikker man på link kommer man til http://www.shg.dk/Baerbar/ASUS-G73SW-TZ134V-17 - her sætter man bare ",3-i7-GTX460M-2247322.html" (uden "") ind bagefter så virker det.

Jeg vil mene den sagtens kan trække wow uden problemer.
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2011 - 18:21 #4
Du kan sagtens bruge den med Core I5 processoren, de har samme grafikkort.
Men vær opmærksom på, at den max kan have de 4GB ram installeret, det vil sige at bundkortet understøtter ikke mere.
Tillige er den ikke i Full HD

Ang. grafikkort, så se her - stort se alle spil kan køres i High / Ultra high, enkelt virkelig krævende spil dog undtaget
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-460M.33612.0.html
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 18:26 #5
Det forekommer mig, at der er påfalde mange som har fået problemer med Acer Aspire. Også jeg. Først røg bundkortet, fik et nyt, og så røg lydkortet og der er problemer med kortlæseren.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 18:28 #6
ØV! skal have pudset brillerne - og næsen:)
Avatar billede kanusti Novice
27. februar 2011 - 10:03 #7
Haverslev smid det lige som svar - det var den bedste comment på sagen :)
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2011 - 10:07 #8
Svar :-)