Avatar billede ballum-it Praktikant
26. februar 2011 - 22:48 Der er 1 løsning

Speciel styles til markering af nyeste emne på listen.

Jeg har en liste med emner til salg. De er trukket ud fra en mysql database og vises lige nu efter rækkefølge (efter ID) med nyeste først.
Emnerne tilføjes via en editor.
Kan man på en eller anden måde, få de 3 nyeste emner til at have en overskrift i en anden farve, så man ser dem nemmere?

Siden er i asp.

Den ser sådan ud:

<%
'--RSslides
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.open(sConn)
set RSslides=Server.CreateObject("ADODB.recordset")
RSslides.Open "SELECT * FROM  slides WHERE type='"&request.querystring("type")&"' AND cType='"&request.querystring("cType")&"' order by id desc", myConn
%>

Og listen:

  <%if not RSslides.eof then%>
                <%response.write(RSslides("ctype"))%>&nbsp;<%response.write(RSslides("type"))%>:
                <%else%>
                Der er for øjeblikket ingen emner tilgængelige.
                <%end if %>

NÅR emnerne er solgt, vinges solgt af, og vises i databasen som -1

Kan man i samme liste, få disse til at være nederst? rækkefølgen er som ligegyldig, blot de kommer nederst på listen, så emner der stadig er tilsalg er øverst.

Andre idéer modtages også :)
Avatar billede ballum-it Praktikant
02. marts 2011 - 12:07 #1
Har fundet ud af det.