Avatar billede superflydk Nybegynder
27. februar 2011 - 12:12 Der er 5 kommentarer

SeO - google ignorerer én side

Hej alle,

Jeg har lavet en side, som først lå hos én udbyder. Google fik aldrig fat i siden, og ikke engang ved at søge på domænet blev den vist på en google søgning. Nu har jeg flyttet siden til One.com, hvor jeg har god erfaring med at hoste sider, men her efter knap to uger på One.com er der stadig ingen respons på Google.

Siden er www.mereteholstpallesen.dk - er der nogen der kan fortælle mig, om der er noget på dén side, som bare skræmmer Google væk!?

Jeg har - for ikke så længe siden - lavet en næsten tilsvarende side (også hostet på One.com), og den har Google allerede fint fat i.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2011 - 12:21 #1
lav en simpel txt-fil i notebook, og læg disse linjer i

# robots.txt for http://www.mereteholstpallesen.dk/
User-agent: *
Disallow: /dl/ # This is an infinite virtual URL space
Disallow: /images/ # This is an infinite virtual URL space
Disallow: /inkl/ # This is an infinite virtual URL space
Disallow: /log/ # This is an infinite virtual URL space

så tillader du at søgemaskiner vader rundt på dit site dog undtages de 4 mapper der er nævnt (du laver bare dine egne, eller dropper disse linjer)
se mere på http://www.robotstxt.org/robotstxt.html

du kan også hente
http://www.coffeecup.com/sitemapper/
der er en gratis prøveperiode - det er nok til at få dit site kørt igennem.
Avatar billede superflydk Nybegynder
27. februar 2011 - 12:25 #2
Super - jeg prøver at starte med coffeecup's mapper i løbet af ugen, og så må vi se hvad der sker.

Det virker umiddelbart som et program der er værd at ofre $29 på?
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2011 - 12:36 #3
Hvor du hoster en side har ingen relevans for om google opdager siden eller ej - det kan have lidt relevans på rangering i forhold til hvor målgruppen søger fra ligesom serverens hastighed formentlig kan have lidt at sige, men skift af host vil altså ikke gøre underværker for dig.

Google og alle andre søgemaskiner finder nye domæner ved at opdage links til siden på allerede indekserede domæner gennem en af søgemaskinernes robotter - så første skridt i den rigtige retning er at du nu har lagt linket ind her på eksperten. Vil du forbedre chancerne ikke kun for at blive opdaget men også blive opdaget hurtigere og få bedre rangering gælder det om at skaffe endnu flere links til din side rundt omkring.

Samtidig med at du skaffer flere links og venter på at blive opdaget er der også en del tiltag du kan gøre på siden for at forbedre venligheden overfor søgemaskinerne - fx undlade at køre med ens title og meta på alle sider, undlade stylesheets og javascript i HTML-kilden, undlad spam af keywords (9 ord er lige i overkanten vil jeg mene) og undlade iframes.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
27. februar 2011 - 15:04 #4
Begynde med f.eks. den her: http://simpleseoguide.com/10-simple-seo-tips.html

Spild ik din tid på robots.txt, jeg bruger det aldrig og ranker i toppen på det jeg vil.

Du kunne jo også bare betale dig fra det.
Avatar billede janj6666 Nybegynder
29. marts 2011 - 19:38 #5
måske ligger den i "sandbox"  nogle gange tager det lang tid ...