Avatar billede monstersurf Praktikant
27. februar 2011 - 17:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

insætter 2 ganger i mysql?

jeg har et forum, som bugger lidt, den insætter reply 2 gange i DB hvis tiden skifter. kan være i mysql setup af DB (hvis man kan ændre sådan noget der?)

<%
REM posts = sat tideligere ud fra bruger DB

SQL ="SELECT * FROM "& replace(replace(domain,".","_"),"-","_") &"_forum_forum WHERE ( forum_id = '"& request.QueryString("replyid") &"') "
Set RS = Conn.Execute( SQL )

        uSQL = "UPDATE "& replace(replace(domain,".","_"),"-","_") &"_forum_forum SET "
        uSQL = uSQL & " f_last_post = '"& now &"' ,"
        uSQL = uSQL & " f_last_post_author = '"& session("login") &"' "
        uSQL = uSQL & " WHERE forum_id ='"& request.QueryString("replyid") &"'"
            Conn.Execute( uSQL )
        uSQL = "UPDATE "& replace(replace(domain,".","_"),"-","_") &"_users SET "
        uSQL = uSQL & " forum_posts = '"& posts &"' "
        uSQL = uSQL & " WHERE username ='"& session("login") &"'"
            Conn.Execute( uSQL )
    SQL = "INSERT INTO "& replace(replace(domain,".","_"),"-","_") &"_forum_reply (cat_id,forum_id,f_post_author,f_post,f_description) VALUES ('"& RS("cat_id") &"','"& request.QueryString("replyid") &"','" & session("login") & "','" & now & "','" & post(request.form("txtContent")) & "')"
    Conn.Execute( SQL )

%>

OUTPUT:

SELECT * FROM incredible_dk_forum_forum WHERE ( forum_id = '6')
UPDATE incredible_dk_users SET forum_posts = '14' WHERE username ='incredible'
INSERT INTO incredible_dk_forum_reply (cat_id,forum_id,f_post_author,f_post,f_description) VALUES ('1','6','incredible','2011-2-27 17:47:57','teksten jeg skriver er denne')
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2011 - 20:25 #1
"hvis tiden skifter" - hvad betyder det?
Avatar billede monstersurf Praktikant
27. februar 2011 - 23:50 #2
håber dette forklare det

now = 2011-02-27 23:48:30
now = 2011-02-27 23:48:31

når den poster 2 gange er der 1-2 sek imellem posts
Avatar billede keysersoze Guru
28. februar 2011 - 07:45 #3
Hvis ikke det sker konsekvent lyder det mest af alt som en brugerfejl - altså at brugere trykker 2 gange på send-knappen. Der er stadig ret mange, der dobbeltklikker på alt.
Avatar billede monstersurf Praktikant
01. marts 2011 - 20:37 #4
nej det var nu ikke det,

fejlen ligger i min WYSIWYG editor, Jeg har hurtigt lavet formen om til en normal textarea... det virkede