Avatar billede lch Nybegynder
28. februar 2011 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min bærbare starter pludselig af sig selv!

Hejsa.

Jeg har købt min første bærbare. En Medion fra Aldi med Windows 7.
Problemet er at den pludselig starter op af sig selv, både hvis den står låget står åbent og også når den står lukket.
Hvor kan jeg ændre på indstillingerne så dette ikke sker?

mvh Liz
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2011 - 16:51 #1
Prøv at gå ind i BIOS-Setup ( start af computeren muligvis F2 - F10 eller - F12)og se om der ikke er sat noget Wake Up on Wan eller Lan op, så den står til at starte din computer.

Prøv at se denne, selvom den ikke er helt det du søger, så kan du se linjerne i Bios her (kun de 2 første billeder) - du skal blot sørge for at de er Disable:
http://www.home-network-help.com/wake-on-lan.html
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2011 - 16:54 #2
En anden ting, du er sikker på at du slukker maskinen - altså ikke bare på stand-by / Dvale ?
Avatar billede lch Nybegynder
28. februar 2011 - 17:25 #3
Hej Haverslev.

Har lige prøvet at kigge på det. Der var noget som hed "Boot on LAN" som var enable, den ændrede jeg til disable. Men det er måske forkert.

Når jeg slukker computer vælger jeg bare Luk computeren. Der må være et eller andet under kontrolpanelet hvor man kan ændre indstillinger også. Mener jeg har set en masse forskellige, så som hvad der skal ske når man lukker låget osv.

Ser lige hvad der sker senere. Det mest mystiske er at der går mange TIMER inden den pludselig starter op....weird....:-)

Men foreløbig tak for hjælpen...:-)
Avatar billede lch Nybegynder
28. februar 2011 - 17:25 #4
Skulle nok have skrevet her i stedet, for at give point...:-)
Avatar billede lch Nybegynder
28. februar 2011 - 17:27 #5
Nu kører det bare for mig....lang tid siden jeg har været herinde og pointgivningen er ændret, så kan se at jeg selv kommer til at få point med mindre du laver et svar.
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2011 - 17:43 #6
Prøv evt. at gå i Kontrolpanel/strømstyring og gå tingene igennem der.
Se om der evt. er sat noget der hedder "væggetimere"
Mener det er under Avancerede stømstyinger i Windows 7.
Avatar billede lch Nybegynder
28. februar 2011 - 17:52 #7
Oki, det prøver jeg. Tak for hjælpen...:-)