Avatar billede Nybegynder-dk Nybegynder
28. februar 2011 - 18:28 Der er 4 kommentarer

Infrarødt lys igennem glas?

Hvordan får jeg mit IP-CAM med infrarødt lys til at se gennem glas?

Nu bliver det infrarøde lys reflekteret i glaset, skal jeg bruge et særligt glas eller kan jeg sætte noget på??

ved det kan lade sig gøre det man kan købe udendørs Cam som har en slags glas ud over de LED-ER som laver det infrarøde lys.
Avatar billede Mindblast Nybegynder
28. februar 2011 - 20:01 #1
Hvis du taler om de IP kamera til computeren som er via USB, så skal der meget specialle glas til, da linsen i sådan et kamera ikke er fantastisk..
Ellers er det rigtigt som du fortæller, så skal du investere i et LED udendørs kamera for optimal billede ;)
Avatar billede Nybegynder-dk Nybegynder
28. februar 2011 - 20:39 #2
mit cam er 1,3 megapixel trådløst rigtigt godt cam.
det er bare et indedørs cam jeg gerne vil bruge til at overvåge min indkørsel gennem er vindue, men så snart det bliver mørkt og den starter det det infrarøde lys, er der kun reflekteret lys at se..
Avatar billede bjornjuul Nybegynder
02. marts 2011 - 08:08 #3
For mig at se har det ikke så meget at gøre med selve kameraet.
Det handler derimod om din belysning.

Alt efter, hvilken vinkel kameraet har ifht. vinduet, vil der opstå mere eller mindre totalreflektion. Det er ret svært at løse med de indbyggede IR-dioder, da du jo ikke kan ændre særlig meget på kameraets vinkel indefra, hvis du stadig skal overvåge samme område udendørs.
Men prøv alligevel med at vinkle kameraet lidt forskelligt.

En løsning kunne være at installere en udendørs IR-belysning. På denne måde slipper man for reflektionerne i vinduet.

En anden løsning kunne være at sætte et polaroidfilter foran linsen, til at frasortere reflektioner fra bestemte retninger. Dog vil dette ganske givet volde problemer, da lysmængden vil falde drastisk.

For mig at se er den bedste løsning en udendørs IR-belysning.
Avatar billede keepy Seniormester
07. marts 2011 - 22:56 #4
det tror jeg ikke du kan, du skal have kameraet udenfor.