Avatar billede dramsgaard Nybegynder
28. februar 2011 - 23:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CKEDITOR og javascript

Hvordan kan jeg vha javascript indsætte tekst i CKEDITOR efter den er loaded?

Jeg har flg på min side:

<form id="FormCalendar" name="FormCalendar">
<textarea id="Beskrivelse" name="Beskrivelse"></textarea>
<script type="text/javascript">
CKEDITOR.replace( 'Beskrivelse',{toolbar : 'MyToolbar'});
</script>
</form>

Jeg har prøvet med flg, som ikke virker:
document.FormCalendar.Beskrivelse.value = "en eller anden tekst hentet fra database";

Jeg vil gerne undgå at skulle reloade siden for derigennem at indsætte teksten som "initial tekst" i CKEDITOR - derfor spørgsmålet.

Håber det gi'r mening - ellers så spørg!
Avatar billede aaberg Nybegynder
28. februar 2011 - 23:25 #1
Jeg har ikke vildt meget erfaring med CKEDITOR, men du kan jo starte med at læse developers guide:
http://docs.cksource.com/CKEditor_3.x/Developers_Guide

Og fra developers guide er der et link til javascript api'en. Her bør det være muligt at finde det du leder efter.
http://docs.cksource.com/ckeditor_api/
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
28. februar 2011 - 23:35 #2
ja, har været inde og kigge på det, men synes ikke helt jeg kan finde det jeg søger (måske er det bare mig der ikke helt kan finde rundt i den)
Avatar billede intenz Novice
01. marts 2011 - 13:18 #3
CKEDITOR.instances['Beskrivelse'].setData('<p>Her er noget data</p>');

API beskrivelsen er her:
http://docs.cksource.com/ckeditor_api/symbols/CKEDITOR.editor.html#setData