Avatar billede websted.net Nybegynder
30. juli 2001 - 04:28 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Jeg kan ikke finde et ordentligt POPUP vindue !

Hejsa, jeg søger et POPUP vindue, og ikke et helt almindelig et, som man plejer at se rundt omkring på f.eks. warez sites..

Det er et vindue, som man kan designe helt selv...
Selve kanterne kan man ændre farven på og ændre den lukknap, som er, og fjerne minimere og fjerne statusbaren, som er i toppen..

Jeg har set dem MANGE gange før, men så nu, hvor jeg lige vil \"lege\" med en, kan jeg ikke finde en eneste...

Nogen, der kan give nogle links til steder el. kode til at lave den slags jeg snakker om...

På Forhånd Tak !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. juli 2001 - 04:32 #1
Sårn en her ?

window.open(\"\",\"\",\"left=0,top=0,height=10,width=10,resizable=no,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no\")

?

du kan ikke fjerne minimér knappen, ej heller ændre [X] knappen (luk)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. juli 2001 - 04:35 #2
tdaugaard>Sent eller tidligt oppe? :)
Avatar billede websted.net Nybegynder
30. juli 2001 - 04:35 #3
Nej, det som du kom med, det er det jeg mener med en \'almindelig\'

Det er en der er helt anderledes...det er svært at forklare...

Men håber der en, der kommer forbi, som har set sådan en før, eller kan finde en...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. juli 2001 - 04:40 #4
red-eagle:> Sent ;o) Har siddet og kodet PHP hele natten *S* Meeen er så småt på vej i seng nu ..

websted.net:> så skal du have fat i noget JavaApplet sjauw .. for det jeg lige skrev er den eneste måde at lave et popupvindue på hvor du selv bestemmer om der skal være statusbar, tollbar osv.
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. juli 2001 - 04:44 #5
tadugaard >> ikke nodvendigt med applets... jeg har set koden til et saadant \"popup\" vindue som han mener, men som han selv siger, naar man skal bruge det kan man ikke finde det... er sikker paa www.webreference.com har det... det er IE only kode !
Avatar billede websted.net Nybegynder
30. juli 2001 - 04:44 #6
Jeg har noget kode, som jeg har set fra en site...mener det var sådan noget slags..du kan lige se:
----------------------------------------------

<BODY bgcolor=#636163 onload=\"window.defaultStatus=\'NetDex.dk\';\" TOPMARGIN=0 LEFTMARGIN=0 MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0 scroll=\"no\" style=\"border: 0px; overflow: hidden; margin: 0pt;\" link=\"#000000\" vlink=\"#000000\" alink=\"#000000\">

<script language=\"javaScript\" type=\"text/javascript\" SRC=\"js/chromeless_30.js\"></SCRIPT>
<script language=\"javaScript\">
function openIT(theURL,W,H,X,Y, wname) {
    CLOSEdwn         = \"img/close_dwn.gif\"
    CLOSEup         = \"img/close_up.gif\"
    CLOSEovr         = \"img/close_ovr.gif\"
    MINIdwn         = \"img/mini_dwn.gif\"
    MINIup             = \"img/mini_up.gif\"
    MINIovr         = \"img/mini_ovr.gif\"
    NONEgrf         = \"img/none.gif\"
    CLOCKgrf        = \"img/clock.gif\"
    titHTML             = \"<font face=verdana size=1>&nbsp;NetDex - Nettets største og mest seriøse counterstrike portal...</font>\"
    titWIN            = \"&nbsp;NETDEX\"
    winBORDERCOLOR      = \"#000000\"
    winBORDERCOLORsel    = \"#FFFFFF\"
    winBGCOLOR            = \"#E8E8E8\"
    winBGCOLORsel         = \"#B2B2B2\"
    return openchromeless(theURL, wname, W, H, X, Y, NONEgrf, CLOSEdwn, CLOSEup, CLOSEovr, MINIdwn, MINIup, MINIovr, CLOCKgrf, titHTML, titWIN, winBORDERCOLOR, winBORDERCOLORsel, winBGCOLOR, winBGCOLORsel)
}
</SCRIPT>

<a href=\"java script://\" onclick=\"mywinname01=openIT(\'web.php\', 901, 530, null, null, \'mywinname01\');\" onmouseover=\"window.status=\'\';return true;\" onfocus=\"window.status=\'\';this.blur()\"><font size=3 face=verdana color=#FFFFFF><b>LAUNCH NETDEX</b></font></a> | <a  href=\"java script://\" onclick=\"if (top.mywinname01 && !top.mywinname01.closed) mywinname01.close();\" onmouseover=\"window.status=\'\';return true;\" onfocus=\"window.status=\'\';this.blur()\"><font size=3 face=verdana color=#FFFFFF><b>CLOSE</b></font></a>

----------------------------------------------
Avatar billede websted.net Nybegynder
30. juli 2001 - 04:45 #7
LOL, den er der...
http://www.netdex.dk/

Det er sådan en popup jeg vil have, når du trykker på \"Launch\"

Jeg kan bare ikke få den til at virke...
Avatar billede websted.net Nybegynder
30. juli 2001 - 04:48 #8
De fleste bruger jo Explorer...
Ref.: http://www.activeserverpages.dk/information/gamle_afstemninger.asp?poll=40

Man kan jo ikke lave noget VILDT godt design osv. hvis man skal lave det godt til ALLE browsere osv.

Der er jo nogle ting, som ikke virker i andre en Explorer.....
Men det er lige meget....
Det er en sej popup...synes i ikke?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
30. juli 2001 - 04:48 #9
websted.net:> det er noget DHTML tror jeg .. det ser i hvert fald sjovt ud ..

anyway, jeg går i seng nu .. nat nat alle sammen :o)
Avatar billede websted.net Nybegynder
30. juli 2001 - 04:57 #10
Godnat...
tdaugaard..
Tror du, at du kan hjælpe med at lave sådan en i morgen ?  =)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. juli 2001 - 05:00 #11
tdaugaard->Det var tidligt *gaaaab* :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. juli 2001 - 05:01 #12
websted >> exactly, cromeless windows ... der var den...
Det er et sporgsmaal om moral og holdning hvad man kan og goer... Jeg fravaelger helst saa faa brugere som muligt da det er potentielle kunder og derfor resulterer i manglende indtaegt og anseelse ved at man \"kun\" designer for en browser og ikke for alle...
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. juli 2001 - 05:03 #13
Avatar billede snebold Nybegynder
30. juli 2001 - 12:43 #14
www.errorweb.dk

Er dewr også sådan et vindue
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
30. juli 2001 - 12:48 #15
Hvis du bruger Dreamweaver findes der en extention til netop det pop-up vindue, hvor du selv kan definere farverne.
Avatar billede websted.net Nybegynder
30. juli 2001 - 13:13 #17
Oki, jeg ser lige på det =)

pelkjaer> Den virker ikke, det link
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
30. juli 2001 - 13:17 #18
Næ..det gjorde det ellers da jeg smed det!

Gå til: http://www.macromedia.com/exchange/dreamweaver/

Og skriv \"chromeless\" i søgefunktionen, så virker det!
Avatar billede websted.net Nybegynder
30. juli 2001 - 13:20 #19
Ok
Avatar billede websted.net Nybegynder
30. juli 2001 - 17:58 #20
Mange Tak pelkjaer
Det var en god ting, at let lave en i Dreamweaver...mange tak
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
30. juli 2001 - 19:08 #21
Var så lidt!