Avatar billede mesteren_selv Nybegynder
01. marts 2011 - 14:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Elementer flytter sig ved opacity-skift i IE

Hej Folkens..

Endnu engang er Internet Explorer ved at give mig et mindre nerve-sammenbrud.. Jeg har en simpel mouseover funktion der ligger en gul kasse bag ved et element, og så skruer ned for dette elements opacity..

function rolloverBox(elm) {
    overlay = document.getElementById('rollover_overlay');
    overlay.style.top = elm.offsetTop+8+"px";
    overlay.style.left = elm.offsetLeft+8+"px";
    overlay.style.visibility = "visible";
    elm.style.opacity = 0.7;
    elm.style.filter = "alpha(opacity=70)";
}

Problemet er at i IE (8) flytter elementerne (Div-tags) sig en pixel op og til venstre når jeg ruller over dem. Problemet forsvinder hvis jeg fjerner den sidste linie i funktionen, men så virker min opacity jo ikke i IE.

Elementerne har float:left i deres CSS. Håber at der er nogen der kan få det til at give mening...
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. marts 2011 - 15:49 #1
Prøv at skift visible ud med:

display = 'none';
og
display = 'block';
Avatar billede mesteren_selv Nybegynder
01. marts 2011 - 16:05 #2
Strengt taget er visible ikke nødvendigt.. Men hverken at skifte ud med display eller fjerne helt fungerer... Umiddelbart er det kun hvis jeg kommenterer elm.style.filter = "alpha(opacity=70)"; ud at den holder op med det..
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. marts 2011 - 16:49 #3
Ved ikke om du bruger eller kunne overveje at bruge jquery + ui.

http://codebreaker.dk/exp/932953.php
Avatar billede mesteren_selv Nybegynder
07. marts 2011 - 12:17 #4
Jeg er aldrig kommet igang med jquery, men har da overvejet det.. Anyways, efter jeg ændrede lidt i designet ser det ud til at det er fikset af sig selv.. Men ellers mange tak for hjælpen..

Det lader til bare at være en bug i IE (Det har man jo aaaaaldrig set før :P)