Avatar billede superdry Nybegynder
01. marts 2011 - 21:54 Der er 9 kommentarer

** TIL ELEKTRIKEREN ! ** Forlænge ledninger til diode spots !

Hej jeg har købt nogle paulmann diode spots
Der er formonteret med stik 4 af ledningerne er for korte..
Og jeg kunne derfor meget gerne tænke mig at få dem forlænget

Så sidder der en elektronik specialist som har adgang til han/hun stik magen til mine så kunne jeg godt tænke mig at få lavet 4 ledninger på ca 50cm pr stk med han og hun stik i enden så jeg kan montere dem imellem de nuværende stik

Her er et billede af stikket som der er tale om
[IMG]http://i54.tinypic.com/2eyi14p.jpg[/IMG]

http://i54.tinypic.com/2eyi14p.jpg

kan du lave stikket så kontakt mig på 28 29 78 73
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
01. marts 2011 - 23:03 #1
det er mere en tekniker du skal have fadt i ;)

man kan du ikke købe nogle? de koster vel ikke mere end 15 kr..
Avatar billede superdry Nybegynder
01. marts 2011 - 23:06 #2
Ohhelpme - Hvor kan jeg købe dem  ? :)
Avatar billede webweaver Praktikant
01. marts 2011 - 23:18 #3
Er det 12V eller 230V?

Læs manualen for lamperne, om det er tilladt at forlænge tilledningerne. Det er det ofte ikke (slet ikke, hvis du er nødt til at klippe stikket af fx). Hvis du gør det alligevel, er det ulovligt. Vær klar over at hvis det er 12V, er det godt at vide noget om spændingsfald og kabellængder etc ... Desuden skal det typisk være en autoriseret elinstallatør som laver arbejdet, da det ofte ikke er tilladt for private, hvis du netop skal til at forlænge ledninger og dermed ændre produktet...

Det positive ved disse lamper, er at der sidder sådan et stik på, så man kan forlænge ledningerne uden at skulle klippe noget over. Det gør i hvert fald at du måske selv kan tilgå opgaven lidt lettere.

Umiddelbart burde du kunne finde disse stik (ved ikke hvad de hedder) i en almindelig elektronikforretning. Der findes nogle online shops på nettet, så du kan prøve at søge på Google efter dem.
Avatar billede superdry Nybegynder
01. marts 2011 - 23:23 #4
Lasse - Det er 12V, jeg kan ikke finde noget brugbart i manualen :)
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at få min elektriker til at montere det hele ;)
Jeg har forsøgt at google det, men jeg aner ikke hvad jeg skal søge efter :S

Har du nogle forslag ?  og når du siger almindelige elektronikforretninger, hvad skal det så sige ? :)
Avatar billede nissen2630 Novice
01. marts 2011 - 23:36 #5
Se evt her.. De har alt (næsten) i  stik
http://www.el-supply.dk/
Avatar billede webweaver Praktikant
02. marts 2011 - 00:14 #6
Så mente jeg bare du skulle prøve at søge på elektronik på Google, da så nogle af de online webshops kommer frem :-)

Har været inde og kigge lidt.
Måske denne model passer,

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H20715

Dog svært lige at afgøre helt.
Avatar billede superdry Nybegynder
03. marts 2011 - 22:27 #7
Lasse - Det gør den desværre ikke :(
Kan det passe de stik er så svære at finde ? :S
Avatar billede webweaver Praktikant
04. marts 2011 - 00:00 #8
Det burde ikke være så svært skulle man mene. Har selv siddet med de stik nogle gange i hånden, dog uden at kunne hvor og hvornår. Men i forbindelse med noget computer byggeri vil jeg tro, så de bør være til at skaffe.

Ellers må du mailen en elektronik forretning og vise dem billedet og høre ad om de ikke skulle kende navnet på typen.
Avatar billede nissen2630 Novice
04. marts 2011 - 01:13 #9
Kom lige i tanke om at den type stik sidder i mange biler.
Prøv evt. t-hansen autoudstyr