Avatar billede smvmarketing Nybegynder
02. marts 2011 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kontaktformular virker ikke

Hej Eksperter,

i forbindelse med opdatering af en ret enkel hjemmeside, der kører i One's WebComposer CRM, vil jeg have en lille simpel kontaktformular ind, som de besøgende kan udfylde og sende til en mail.

WebComposer tilbyder ikke selv formularer i systemet og jeg vil ikke til at hente alle mulige koder udefra, så frem med HTML-biblen og igang med håndkodningen. Koden, jeg er nået frem til er som følger:

<form method="post" action="mailto:minmail@mitdomæne.dk" enctype="text/plain">

<P><FONT color=#000000>Firmanavn</FONT></P>
<input name="Firmanavn" input type="text" size="30" style="font-size: 10 px"><br>
<br>
<P><FONT color=#000000>Kontaktperson</FONT></P>
<input name="Kontaktperson" input type="text" size="45" style="font-size: 10 px"><br>
<br>
<P><FONT color=#000000>Telefonnummer</FONT></P>
<input name="Telefonnummer" input type="text" size="12" style="font-size: 10 px"><br>
<br>
<P><FONT color=#000000>Email</FONT></P>
<input name="E-mail" input type="text" size="26" style="font-size: 10 px"><br>
<br>
<P><FONT color=#000000>Nedenfor kan du beskrive detaljer omkring din virksomheds branche og aktiviteter samt hvilke markedsføringsmæssige tiltag, der kunne være interessante for dig</FONT></P>
<textarea rows=8 cols=50 name="besked">
</textarea><br>
<br>
<input type="submit" value="Send">
<input type="reset" value="Slet">
</form>

Der sker imidlertid intet, når man trykker på send-knappen - ingen mail komme frem og den indtastede tekst bliver ved med at stå dér.

P.S. 'FONT color'-tagget er med overalt for at sikre, at teksten bliver vist i sort. Ikke, at det skulle have nogen indflydelse på formularens virkning.
Avatar billede nissen2630 Novice
02. marts 2011 - 15:15 #1
Det er din mail opsætning den er gal med.

Selve formen virker ganske fint.
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
03. marts 2011 - 09:33 #2
Jeg er ikke sikker på, jeg er helt med - det eneste mailopsætning, jeg skal lave i forbindelse med sådan en form er vel at sikkre, at min emailadresse er skrevet korrekt?

Jeg har forsøgt med både emailadresser tilknyttet hjemmesidedomænet og andre eksterne - ingen af dem modtager noget og reaktionen i formen er den samme som nævnt ovenfor.
Avatar billede nissen2630 Novice
03. marts 2011 - 09:45 #3
når du bruger 'mailto:' kaldes det mail program der håndterer mails.

Hos mig er det feks Thunderbird der åbnes når jeg submitter formen.
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
03. marts 2011 - 10:09 #4
Hvordan kan jeg undgå, at mailklienter bliver indblandet?

Formålet med formularen er jo, at den bare skal sendes direkte fra hjemmesiden og til den mailadresse, jeg har oplyst - uden at brugerne/afsenderen skal bekymre sig om noget.
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
05. marts 2011 - 07:32 #5
Har jeg misforstået et eller andet omkring brugen af kontaktformularer, eller skal jeg bruge et andet tag end 'mailto' for at få tilsendt indholdet af formularen direkte til en mailboks?
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
09. marts 2011 - 11:28 #6
Den ser ud til at være død nu? Jeg lukker igen.