Avatar billede scifo Nybegynder
03. marts 2011 - 21:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Desktop vs. Enterprise HDD

Hej Eksperter.

I forbindelse med køb af en Synology DiskStation DS410 prøver jeg at finde de "perfekte" harddiske at smide i og køre med RAID 5.

Jeg har i den forbindelse kigget en del på synology's kompatibilitets liste:
http://www.synology.com/support/hd.php?lang=enu&bays_id=3&product_id=49

Der er 2 typer HDD, nemlig Desktop og Enterprise. Enterprise er jo noget dyere, så mit spørgsmål er, om den er de ekstra penge værd?

Synology og WD skriver at der er flere ulemper ved at bruge desktop diske til RAID, men alligevel er der en masse diske på kompatibilitets listen af desktop typen.

Hvad siger i? Er enterprise diskene de ekstra penge værd? Og giver det mig problemer i længden, hvis jeg ikke køber dem?

På forhånd tak for hjælpen

// Scifo
Avatar billede scifo Nybegynder
01. april 2011 - 09:02 #1
Intet svár, jeg lukker.

Til info til andre, kan jeg sige at jeg har købt desktop diske, og at de køre fint. Problemet er hvis der er en "bad-sector" på disken, så vil en desktop disk hænge i lang tid for at forsøge at rette fejlen, hvilket kan gøre at den bliver smidt af Raid'et. En Enterprise disk stopper rimelig hurtigt med at fejlsøge, da den regner med at den kan allokere data et andet sted.

Jeg fandt ud af, at synology kan køre en funktion når man isætter nye diske, der fylder dem op med data, og sletter det igen. Dette tager meget lang tid, men det skulle fjerne de fleste bad sectors.
Avatar billede scifo Nybegynder
01. april 2011 - 09:03 #2
lukker