Avatar billede nicolailissau Nybegynder
04. marts 2011 - 03:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Zend: Fejl med non-object?

Hej eksperter.

Jeg har en klasse jeg ikke kan få til at fungere. Når jeg prøver at køre den får jeg fejlen:

Fatal error: Call to a member function getActionController() on a non-object in C:\wamp\bin\php\ZendFramework\ZendFramework-1.11.3\library\Zend\Controller\Action\HelperBroker.php on line 299

Jeg har fundet ud af at det er linjen herunder der volder problemer, men kan ikke gennemskue hvor fejlen ligger:

$this->getHelper('FlashMessenger')->addMessage($field . ' : '. $message);

Håber I er lidt skarpere ;) På forhånd tak.

Her er min kode: (fra bogen pro php)

class CustomersController extends Zend_Controller_Action {
    public function indexAction() {
        $table = new Customers(); // Må så tage my model Customers (from application/models/Customers.php)
        $this->view->customers = $table->fetchAll();
    }

    public function redirectasAction() {
        $this->getHelper('redirector')->goto('index');
    }

    public function redirectAction() {
        $this->getHelper('FlashMessenger')->addMessage("This was set at the redirector");
        $this->getHelper('redirector')->goto('show');
    }

    public function showAction() {
        $this->view->messages = $this->getHelper('FlashMessenger')->getMessages();
    }

    public function addAction() {
        Zend_Debug::dump($this->getRequest()->getPost());

        $request = $this->getRequest();

        //Deterine if processing a post request
        if($request->isPost()) {

            //Filter tags from the name field
            $filters = array(
                'name' => 'StripTags'
            );

            //Validate name is not less than 1 character and not more than 64
            $validation = array(
                'name' => array (
                    array(
                        'StringLength', 1, 64)
                    )
                );

            //Initialize Zend_Filter_input passing it the entire getPost() array

            $zfi = new Zend_Filter_Input($filters, $validation, $request->getPost());

            //If the validators passed this will be true
            if($zfi->isValid()) {
                //Fetch the data from zfi directly and create an array for Zend_Db
                $clean = array();
                $clean['name'] = $zfi->name;

                //Create an instance of the customers table and insert the $clean row
                $customers = new Customers();
                $customers->insert($clean);

                //Redirect to the display page after adding
                $this->getHelper('redirector')->goto('index');
            } else {
                // The form didn't validate, get the messages from ZFI
                foreach($zfi->getMessages() as $field=>$messages) {
                    //Put each ZFI message into the FlashMessenger so it shows on the form
                    foreach($messages as $message) {
                        $this->getHelper('FlashMessenger')->addMessage($field . ' : '. $message);
                    }

                $this->getHelper('redirector')->goto('add');
            }

        // not a post request, check for flash messages and expose to the view
        if($this->getHelper('FlashMessenger')->hasMessages()) {
            $this->view->messages=$this->getHelper('Flashmessenger')->getMessages();
        }

Avatar billede repox Seniormester
04. marts 2011 - 10:30 #1
<troll>Jeg kan godt se ironien i at kalde en bog 'pro php' og så arbejde med Zend frameworket :p</troll>

Det er et kæmpestort framework du arbejder - du vil næppe kunne få løst problemet med den stump kode der - også selvom du selv mener at du har lokaliseret problemet. Problematikken ligger i at den stump kode du viser, slet ikke indikerer hvad årsagen til fejlen er i forbindelse med din fejlmelding. Så umiddelbart vil jeg mene at du skal grave noget dybere end det der, for at finde den relle årsag til at det fejler...
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
05. marts 2011 - 00:32 #2
Jeg fandt pinligt nok fejlen. "Flashmessenger" skulle være "FlashMessenger" :)