Avatar billede crj100 Praktikant
05. marts 2011 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WD TV problem

HEj
Har en 1. gen WD TV, som pludselig ikke virker som den skal. Jeg kan fint gå ind på menu systemet osv. Lave alle de valg/ændringer jeg vil, men det øjeblik jeg vælger en aktuel fil til afspilning, ja så får jeg blot en sort skærm. Og dette både med av-kabler og HD-kabel.
Har forsøgt WD support. De siger blot den er i stykker og jeg skal købe en ny.....
Kan det være rigtigt, at alt fungerer normalt, undtagen selve afspilningen af filen?
Avatar billede crj100 Praktikant
20. marts 2011 - 06:28 #1
Problem løst. Det viser sig, hvis man på den "gamle" model forsøger at afspille en .mkv-fil med compressed header, går systemet i baglås. En total reset af WDTV, og boksen afspiller igen filerne ;-)
Avatar billede Casper_G_J Nybegynder
13. juni 2011 - 12:53 #2
Hej.

Jeg har lige erhvervet mig den samme wdtv box.
Har du måske også en ide til hvordan det kan være, den ikke gider at afspille mkv filer i full HD (1080p)? DEN VIL SLET IKKE VISE/FINDE FILERNE PÅ HDD.

Jeg har prøvet at ændre på skærminstilingen og opløsningen wdtv skal kunne afspille.
Jeg har også opdateret softwaren på wdtv boxen.

Jeg har virkelig siddet længe med det, og det er mig en gåde hvad der skal til.

Jeg har andre film i mkv format, med en opløsning på 720p, som den sagtens kan afspille.

PS: Hvordan resetter man wdtv den?

Håber du kan hjælpe!!!:)
Avatar billede crj100 Praktikant
14. juni 2011 - 17:18 #3
Google rules ;-)

Har ikke prøvet en 1080p så vidt jeg husker, så kan ikke hjælpe her. Med hensyn til reset er det så længe siden, at jeg har glemt alt om det, men fandt flg.:

Press the RESET button (power on).

Then, do a FACTORY RESTORE from the MENU

Then, UNPLUG it for a little while.

Held og lykke med det ;-)