Avatar billede bug30 Nybegynder
05. marts 2011 - 19:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Parabol skærm

Hej jeg bor i en lejlighed hvor vi ikke må sætte parabol op, så jeg tænkte på hvad er den mindste barabol jeg kan bruge til Sirius 5E sattelitten,, har hørt at nogle bare peger LNB hoved op i luften og fanger sattelitten uden brug af skærm,,  men den tvivler jeg på, har dog også prøvet med en lidt ældre LNB hoved, og der var ikke noget at fange..

kan jeg få feks en 15 cm parabol, evt med noget forstærker, på..?? og gerne mindre..

Bor i Ballerup området..
Avatar billede Jensen DK Novice
06. marts 2011 - 07:23 #1
Du skal nok regne med at alt under 40cm duer ikke, du kan ikke få signal på en LNB alene.
Avatar billede bug30 Nybegynder
04. maj 2011 - 09:23 #2
Jeg Takker,, købte en 40cm parabol, 250 kr, virket dog noget klejn,, med plastic beslag og kun en´ bøjle til masten,, malet det hele Mat-Hvid..

den har overlevet kraftig vind og den har stadig bedre signal end den gamle 60 cm.
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. maj 2011 - 19:38 #3
Hej
Hvor købte du den 40cm parabol skærm til 250kr henne?
Avatar billede bug30 Nybegynder
21. maj 2011 - 22:05 #4