Avatar billede erik_l Juniormester
06. marts 2011 - 22:45 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Import af flere txt filer fra samme mappe til en tabel i access

Hej ekspert

Er den en som kan hjælpe med en kode eller en makro som kan importere flere txt til den en tabel i access, filerne har samme struktur og hedder uge012010, uge022010 osv osv
Avatar billede molehonter Mester
07. marts 2011 - 13:17 #1
Er filen kendt af access, eller skal access søge efter filen i en i en given mappe.
Avatar billede erik_l Juniormester
07. marts 2011 - 16:18 #2
Access skal søge efter filerne.
Avatar billede fdata Forsker
07. marts 2011 - 19:44 #3
En grov skitse kunne være:

Private Sub Test_IndlæsMangeFiler()
  IndlæsMangeFiler ("C:\Temp\MinMappe\")  ' Indsæt aktuel mappe her
End Sub

Sub IndlæsMangeFiler(Mappe As String)
  Dim fs, Folder, Filerne, Fil

  Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  Set Folder = fs.GetFolder(Mappe)
  Set Filerne = Folder.Files

  For Each Fil In Filerne
    DoCmd.TransferText , , "DinTabel", Mappe & Fil.Name, False
  Next

  Set fs = Nothing
  Set Folder = Nothing
  Set Filerne = Nothing
End Sub

Forudsætter, at du har oprettet en tabel ved navn DinTabel. Som udgangspunkt er det nok smart at oprette den med tekstfelter (F1, F2 osv) og så bagefter validere/rense data og sende dem over i den endelige tabel.
Avatar billede fdata Forsker
07. marts 2011 - 19:45 #4
... selvfølgelig også under forudsætning af at der ikke er en header-linie. Ellers er feltnavnene jo givet på forhånd  :o)
Avatar billede fdata Forsker
08. marts 2011 - 18:29 #5
Takker for point ;o)