Avatar billede simcom Nybegynder
30. juli 2001 - 11:51 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

formatering

jeg havde installeret windows 2000 så jeg havde både win 2000 og 98. derefter slettede jeg win 98 inde i installer/fjern programmer. men nu kører jeg med win 2000 og win 95 og jeg kan hverken fjerne nogen af delene og da win 2000 og 95 er på engelsk og win 98 var på dansk så er der fuldstændig rod i det hele. er der noget at gøre?
har fået at vide at jeg nok skal formatere min harddisk men hvordan gør jeg i dette tilfælde det? det skal være den helt klart letteste måde.
Avatar billede lekruse Nybegynder
30. juli 2001 - 11:54 #1
Hvis du ønsker at der fremover bare skal være winn2000, så sætter du CD ind, og booter på den, vælg en nyinstallertion. Og når du skal vælge installationsdrev, vælger du at formaterer dette drev inden installation.
Avatar billede simcom Nybegynder
30. juli 2001 - 12:09 #2
hvordan booter jeg på cd\'en?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. juli 2001 - 12:12 #3
gå ind i din bios (normalt ved at trykke DEL)
der kan du vælge boot rækkefølge feks, A;CD-ROM:C
Avatar billede lekruse Nybegynder
30. juli 2001 - 12:13 #4
Gå ind i BIOS, der kan du ændre hvilket drev computeren skal boote fra. Så ændre rækkefølgen til cdrom, C, A.

Dette er dog afhængigt af at din computer understøtter dette. Ellers må du starten installationen på samme måde som du gjorde oprindeligt.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. juli 2001 - 13:27 #5
fik du den til at boote på cd-rom ???
Avatar billede simcom Nybegynder
30. juli 2001 - 13:28 #6
damn hovsa... pointene skulle være fordelt anerledes? vil i selv ordne det selv? eller skal jeg oprette et topic hvor jeg giver lekruse 40 point?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. juli 2001 - 13:29 #7
vi skulle ha 30/30 ikke også ???
så opretter jeg bare et spm og uddeler 20 pts
Avatar billede lekruse Nybegynder
30. juli 2001 - 13:33 #8
Ja gør det. Men lykkedes det for dig simcom ?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. juli 2001 - 13:38 #9
lekruse>> jeg har oprettet et spm
http://www.eksperten.dk/spm/93394
Avatar billede simcom Nybegynder
31. juli 2001 - 00:12 #10
yup det lykkedes :)