Avatar billede adebayor Nybegynder
09. marts 2011 - 13:32 Der er 6 kommentarer

et godt kamera?

Hej.

Jeg overvejer, at købe en godt kamera til at filme og tage billeder. Primært filmingen skal være i højklasse.

Budgettet ligger på maks 12.000, har I nogle forslag?

Jeg har kigget lidt på Canon 7D..
Avatar billede jjepsen Nybegynder
09. marts 2011 - 13:52 #1
Hej

Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve dette link - de er flinke til og hjælpe, men det kan du jo sel orientere dig om.

http://www.fotostart.dk/

M.v.h.
Avatar billede laantefjer Nybegynder
09. marts 2011 - 14:20 #2
Har hørt rigtigt meget godt om canon nye model: eos 600D og også til video. prøv at se her http://www.youtube.com/watch?v=Arr6ZYuabQY
Avatar billede laantefjer Nybegynder
09. marts 2011 - 14:21 #3
Så er det jo også penge tilbage til det rigtigt glas
Avatar billede laantefjer Nybegynder
09. marts 2011 - 21:29 #4
Avatar billede cbp_78_e Nybegynder
03. maj 2011 - 12:18 #5
Hvis du er nybegynder skal du slet ikke op i et 7D - det kommer tids nok ; )

Start med et EOS 550D hvis du er til Canon eller et D3100 hvis du er til Nikon. Begge er med fullHD video og giver god plads i budgettet til et rigtigt godt objektiv evt. med uv filter eller polaroid filter, en blitz eller tri-pod.
Wupti.com har begge kameraer - både hus alene og i forskellige kit med et til to objektiver til ganske fornuftige priser. Ellers kan kamerahuset.dk anbefales.

Husk på, langt hen er vejen er det objektivet der giver dig det gode billede - ikke dit kamerahus!
Avatar billede skeobel Nybegynder
26. september 2011 - 10:08 #6
Du skal tænke over hvad der er vigtigt for det du vil gøre med kameraet.

Vil du have det med på rejser, fotografere udendørs? Så skal du tænke på vægten. Vil du fotografere sport, børn eller andre situationer i bevægelse? Så har du brug for hurtige lukkerhastigheder og hurtig fokusering. Studie, stillestående, indendørs? Så skal du tænke på hvordan blitzen tilsluttes. Til private formål eller skal billederne sælges? Vil du have udskiftelige objektiver og investere mere i fremtiden?

Mere vigtigt er kvaliteten af de objektiver, og jeg anbefaler at bruge mærker som Carl Zeiss, Fuji, Leica, Nikon, Olympus, Ricoh, Schneider Kreuznach, Tamron.