Avatar billede onlyhouse Nybegynder
10. marts 2011 - 08:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

harddisk problem

Hej

Jeg har en Medion e1210 og den har jeg lavet nogle updates på.
Jeg har opdateret min bios og så hvade medion lavet en partation med revery filer og dem har jeg fået slettet.

Nu har jeg fået lavet en usb xp og ville så geninstall det men så siger den at der ikke er kontakt imellen harddisk and hardware/softvare og så lukker den bare ned.

Er der nogle der ved hvordan man klare den for nu har jeg brugt 2 dage på det og er kørt fast.

Jeg har ikke noget cd-rom drev
Avatar billede Blandy Praktikant
10. marts 2011 - 08:25 #1
Kan du godt få lov til at boote på din xp pind? Tjek i bios om din hdd er der.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 08:58 #2
http://www.ngine.de/article/id/8
hvis harddisken er helt låst kan du slette og oprette ny partition med denne her

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

det gøres sådan her

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 09:02 #3
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
10. marts 2011 - 09:11 #4
Bios viser ingen harddisk
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
10. marts 2011 - 09:16 #5
jeg har haft backup betteriet ude men jeg ved ikke om det har noget at sige
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2011 - 09:42 #6
normalt tager man bare batteriet ud og sætter i igen og går i bios og saver
det vil den selv forslå

kunne godt tyde på en død harddisk når den ikke kan ses i bios
hvis du har et usb kabel som denne her og den heller ikke kan ses har du et problem

http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link

du skal sikre dig at harddisk virker ellers går din søgning jo i ring

m.v.h
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
10. marts 2011 - 09:47 #7
min harddisk virker fint for det er den der kører mit windows nu og den jeg skriver fra. Men den kan bare ikka ses i diskhåndtering og i bios men "i denne computer" er den der.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2011 - 19:38 #8
Er det en sata harddisk der sidder i?
Er der min servicepack 2 på den xp du prøver at installere fra?
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
11. marts 2011 - 10:58 #9
jo det er en sata harddisk der er i og der er lige nu service pack 3 men jeg er ikke sikker på den jeg prøver at installere
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2011 - 13:30 #10
Kan så tænkes du skal ind i bios og indstille her så den kan se din disk. Der kan være en indstilling hvor du kan disable ahci eller sætte det til compitable tror jeg det hedder. Så ses disken som en ata disk intil du får sata drivere på plads.
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
11. marts 2011 - 16:48 #11
hvis jg disable ahci så bliver den bare ved med at genstarte og compitable er ikke en mulighed i bios.

Syntes at være håbløst. Jeg har aldrig været ude for dette.

Den bios jeg har opdateret til er fra medion og det skulle jo bare køre...
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2011 - 17:33 #12
sæt den på sata

du har ingen kontakt med din harddisk så derfor skal du prøve med at lave en ny partition på din harddisk der jo ikke kan læses
den fjener den ødelagte partition og laver en ny

gparted live kan det der med at slette og oprette en lselig partition på en harddisk
du kan jo nøjes med at lave en på hele disken - du kan senere fjerne den og oprette den under avanceret ved nyinstall af windows

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

du gør sådan her

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

nu skulle den kunne læses i windows
Avatar billede onlyhouse Nybegynder
25. marts 2011 - 22:46 #13
jeg kunne ikke finde en løsning men tog chancen og har lagt nyt windows nd