Avatar billede speedpii Nybegynder
11. marts 2011 - 23:01 Der er 3 kommentarer

Udskiftning af processor i en Aspire 8530g

Hej

Jeg har en Aspire 8530g bærbar, som jeg ikke er klar over om man kan skifte processor i? og hvad er der evt af muligheder og prisklasser?

har ikke selv arbejdet med hardware i bærbare computere ud over ram, så spørgsmålet er egentlig osse om man kan gøre det selv hvis man har lidt teknisk snilde? :)
11. marts 2011 - 23:20 #1
Hvorfor det ?

Det kan man normalt ikke...

---

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/speedpii Point ude: 240 ???
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
12. marts 2011 - 01:49 #2
Alt kan vel lade sig gøre men at skaffe den rette hardware og at adskille computeren så du kan skifte CPU bliver formentlig en større omgang. Desuden så understøtter et motherboard heller ikke alle typer og hastigheder på processors så du skal finde ud af hvad bundkortet i en 8530 understøtter og så er det måske ikke engang sikkert at det vil være særlig meget du kan opgradere.

Den slags info er rimelig svære at finde omkring bærbare som regel, men det handler vel også om at det ikke er meningen at man skifter den slags :o)

Når man normalt taler om upgrade af laptop, så menes der som regel noget med at stikke den en ekstra stang ram eller i den dur..

Måske du skulle kigge på overclocking, men det ved jeg ikke om man kan på din og ellers er der vist ikke andet for end at købe ny.
Avatar billede Progu Nybegynder
12. marts 2011 - 20:23 #3
Hej Speedpii.

Det kan godt lade sig gøre at udskifte en CPU i en bærbar computer, det kræver dog lidt teknisk snilde :)

Her er f.eks. en CPU som passer til netop din bærbar:
http://produkt-guiden.dk/product/packard-bell-cpuath64x221g1m35w-124214

Der findes dog en del forskellige CPU'er til din bærbar computer i forskellige prisklasser, du kan prøve at slå din bærbar op på http://produkt-guiden.dk/page/produkt-guide og finde dem som passer.

Du kan prøve at kigge lidt på www.insidemylaptop.com for hjælp til at udskifte din CPU.

Håber du kan bruge svarende til noget!

Dbh.
Mads Hvejsel