Avatar billede smash839 Nybegynder
12. marts 2011 - 21:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PPPoU opsætning

Hej Eksperter.
Jeg har lige fået et problem her hjemme.
Jeg har en computer, som ikke har normalt wireless hardware. Den har tidligere være for bundet via noget som hedder PPPoU trådløst. Dette virker åbenart ikke længere efter computeren har været slukket 1 uge uden strøm.

Jeg har Profiber.

Mit spørgsmål til jer er så, hvordan man sætter sådan noget op? Jeg kan ikke finde ud af, hvad det PPPoU lige præcis er, fordi det er underligt i min verden, at man ikke skal vælge hvorfor et netværk man vil forbinde til, men blot skrive brugernavn og password. Har man brug for noget brugernavn og password fra Profiber.

Det undrer mig meget, at det har virket med trådløst, men har slet ikke forstand på det PPPoU.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
15. marts 2011 - 08:02 #1
Det lyder som en trådløs forbindelse fra profiber?
El. er det det trådløse netværk fra profiber routeren du prøver at koble op på?
Har aldrig hørt om pppou, er du sikker på du ikke mener pppoe?

typisk så via pppoe så indtaster man brugernavn og adgangskode, som så bliver godkendt af profiber før du får adgang til nettet.
Avatar billede smash839 Nybegynder
16. marts 2011 - 12:16 #2
Ja, det var også det jeg tænkte.
Men jeg har fået mistanke om, at der aldrig har været opsat pppoe, men at den blot har været tilføjet under netværk. Det må kæresten have gjort, når der har været problemer med det trådløse netværk fra routeren via normal wifi. Windows spørger nemlig automatisk, om man vil tiføje et netværk. Jeg tror blot, at der er sket en fejl med det normale trådløse hardware på computeren og det er derfor, at man ikke kan forbinde. Computeren opfører sig somom, at der ikke er noget trådløst hardware på den. Kan heller ikke finde hardwaren under enhedshåndtering(der benyttes vista). Inde i computeren ser jeg ingen fysisk trådløs antenne eller andet. Men der skulle der være i computeren i følge producentes hjemmeside(søger efter computermodellen)

Jeg troede derfor, at der altid havde været forbundet via pppoe, men den teori er jeg lidt gået fra.

Vi har fået en trådløs router med profiber. Den kan jeg f.eks. forbinde med via min bærbar med normalt wifi netværk, som man også normalt bruger. Jeg havde forstået, at pppoe var noget man kunne forbinde med, hvis man skulle forbinde direkte til profiber modemmet(som jeg troede havde trådløst netværk via pppoe).

Jeg tror derfor, at min problem blot er, at computeren wifi hardware er gået i stykker. Har prøvet at installere ny driver udne effekt og kan som sagt ikke se hardwaren under enhedshåndteringe(hvad kan se).
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
16. marts 2011 - 17:12 #3
Okay, vi tager den lige fra bunden af.
Profiber levere et modem til jer, Med pppoe så indtaster man et brugernavn og adgangskode i modemmet, dette gør man en gang derefter er det gemt i modemmet.

Har kikket på profiber og det ser ikke ud til at de køre pppoe, det betyder når modemmet er tilsluttet så skal der ikke tastes noget for at den kan få adgang.
Som jeg forstår det, hvis i tager et netværkskabel og sætter mellem komputer og modem, så er der fint forbindelse.

Til modemmet har i så tilsluttet en trådløse router, men jeres komputeren har såvidt jeg lige forstår indbygget trådløs, men dette fungere ikke mere efter maskinen har været uden strøm i en uge.

Nu er spørgsmålet så hvordan i får koblet jeres komputer op på det trådløse netværk igen.

Er det korrekt forstået?
Avatar billede smash839 Nybegynder
18. marts 2011 - 14:49 #4
Hej igen,

Ja, det er korrekt forstået. Der er ikke noget galt med den trådløse router, det må være hardware på computeren. Så jeg har opgivet :)

Du må gerne smide et svar, så du kan få points for din behjælpelighed.

Det virker ganske fint med et normalt netværkskabel.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. marts 2011 - 16:57 #5
Det kunne godt lyde som om det trådløse er gået i stykker, da det lyder til at det er holdt helt op med at fungere.
Alternativt kan du købe en usb pen som du kan bruge til samme formål, den skal så bare sidde i maskinen hele tiden, men du kan snildt få en for under 200,-