Avatar billede monstersurf Praktikant
15. marts 2011 - 00:33 Der er 2 kommentarer

replace function af farver

jeg vil gerne lave noget alá det her

Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Farve,"F","D"),"E","C"),"D","B"),"C","A"),"B","9"),"A","8"),"9","7"),"8","6"),"7","5"),"6","4"),"5","3"),"4","2"),"3","1"),"2","0"),"1","F"),"0","E")
Min udgave her ender FFFFFF i FFFFFF istedet for DDDDDD

er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan lave denne smartest
eller ligger inde med et smart lille tonings script
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
15. marts 2011 - 08:51 #1
Tror du skal gøre det i omvendt rækkefølge..
Som du gør det der, bliver et F skiftet med et D som senere bliver skiftet med et B som bliver skiftet til 9
i samme omgang ..

Så du skal starte med

replace 3 til 1
så 4 til 2

osv for så får du aldrig fat i samme tal/bogstav mere end en gang ..

Du kan dog også gøre såden her

Response.Write nedtoning("FFFFFF")

FUNCTION nedtoning(farve)
  nedtoning = hex(CLng("&H"&farve) - CLng("&H"&"111111"))
END FUNCTION

Denne funktion trækker '111111' fra den farve den får ind ..
Hvis du vil tone mindre ned pr. gang kan du bruge et mindre tal end 111111 og hvis du vil tone mere ned pr gang kan du bruge et større tal.
Eks skal tallet være 222222 hvis du skal fra FFFFFF til DDDDDD
Avatar billede softspot Forsker
15. marts 2011 - 12:36 #2
Man behøver vist ikke engang konvertere 111111 fra en streng til long, man kan blot gøre således:

hex(CLng("&H"&farve) - &H111111)

Men det ændrer ikke noget ved metoden som therealyoda beskriver :-)