Avatar billede 8600jlo Novice
17. marts 2011 - 12:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

baggrund i mail

Jeg har hentet og installeret windows live setup 2011 heri indgår Windows Live Mail 2011. Det ser fint ud med dette nye mailprogram, det er i stil med opsætningen og grafikken i Win 7, Office 2010 og Internet Explorer 9. svarer godt til disse.

Mit problem er i Windows Live Mail ikke kan finde noget værktøjslinie så jeg kunne foretage nogle ændringer i opsætningen.
Baggrunden i læseruden på mange af mine sendte og modtagne mail er pludselig mørkegrå hvor alle tidligere var hvide.

Jeg kan ikke finde ud af hvorfor dette pludselig sker, selv i en mappe med gemte mail fra Windows mail der er flere år gamle, sker det at baggrunden er grå.

Ligesom jeg også godt kunne tænke mig der var små ikoner og uden tekst i menulinien som jeg f.eks. kender fra Windows mail.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at komme videre og få løst det beskrevne.
Avatar billede pstidsen Novice
17. marts 2011 - 15:01 #1
Afinstaller og installer igen ;)
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. marts 2011 - 16:35 #2
Hvis du har problemer med at se menulinjen kan du holde/trykke på Alt-tasten. Og du er sikker på at det ikke bare er designet af programmet der er gråt?
Avatar billede 8600jlo Novice
19. marts 2011 - 15:06 #3
Hej pstidsen og moddi100
Jeg har prøve at af- og geninstaller flere gange både windows Live og Windows Live 2010 men det hjælper ikke noget.
I øvrigt bruger jeg Windows 7 SP1 og Explore 9

Det er ikke bare designet, for det er ikke alle i mail læseruden er grå, noget nodtagne mail kan være både grå og hvid.
Vil jeg sende et nyt mail og klikker på ny er læseruden grå men her kan jeg ændre baggrunden til andre farver og så hvid.

Måske er det opsætningen der er forkert, jeg kan bare ikke finde det sted hvor der kan foretages ændringer.

Det var da hyggeligt om nogen kunne hjælpe mig med dette irriterende problem
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 09:16 #4
Jeg har lidt det samme problem.... mit Windows live mail bliver helt grå og skærmdriveren lukker ned..

Der er en sammenhæng imellem E9 og Win live Mail som ikke vil køre sammen.

E8 ingen problemer...med windows live mail

E9 gentagende problemer med live mail...

Er fuldstændig overbevist om at der ligger en fejl i E9 der gør at det ikke  køre sammmen med Windows live mail 2011....

Bruger selv Win7 64 bit Sp1 + live mail + E9
Avatar billede 8600jlo Novice
21. marts 2011 - 15:46 #5
Hej XI12
Tak for dit råd, jeg tænkte nok der var en derude som kunne løse opgaven.
Jeg gjorde som beskrevet og vupti så er alt normalt

Det er lidt træls for IE 9 virker ellers godt, men hvordan og hvem får fortalt Microsoft om dette, så der kan udsendes en opdatering med rettelse af problemet.
Det skulle være mærkeligt om ikke, der er nogen der er stødt på andre ting, der ikke virker som det skal.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 19:05 #6
Hej 8600jlo

Skal jeg læse dit svar som, at der gået tilbage til E8...( og det virker ) ?

Jeg har også prøvet at stress testt mit grafikkort i dag og ingen problmer der...

Så det her stinker af en fejl i E9 contra live mail..

XI2
Avatar billede 8600jlo Novice
21. marts 2011 - 20:47 #7
Hej XI2
Ja, jeg er gået tilbage til IE 8 og det virker helt perfekt både Windows Live Mail og Windows Live Mail 2011.

Tilbage er at håbe nogle Microsoft folk læser dette at tager det med når der skal rettes i IE 9, det ske forhåbentlig snart
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2011 - 21:17 #8
Ja det kan man håbe på....

Men undre mig over ,at de ikke faldt over dette problem i såvel Beta og Rc udgaven,for der kunne man sende feedback til dem..

( endnu mere mærkeligt er det, at da jeg selv kørte RC udgaven af E9  var problemet der IKKE, det kom føst da den færdige E9
udkom sidste tirsdag og jeg downloadede denne)

JEg er også selv gået tilbage til E8 og oplever heller ikke her nogen problemer overhovedet...

Mit grafikkort er et ATI 5470 hvad er dit ?, Hvis de er ens kan det også være her vi har et problem som er ens i E9. Idet det er skærmdriveren der går ned...
Avatar billede 8600jlo Novice
24. marts 2011 - 17:24 #9
Jeg stillede det spørgsmål i TDC Forum og her var der en der kom med dette indlæg :

- Prøv lige at trykke på F12 i Internet Explorer 9 og midterst i den menu der dukker op trykker du på browsertilstand og vælger Internet Explorer 9- Kompatibiitetstilstand.
- Tryl - så skulle den være i orden.

Jeg installerede IE9 igen og prøvede at gøre som beskrevet, men det hjalp nu ikke så jeg er tilbage i IE8.

Min PC er en Acer Aspire M1641 med 4 GB Ram og 240GB HD samt et integreret Nvidia GeForce 7050. Jeg bruger ikke mange store spil el. lign. så det er godt nok til mig.
Avatar billede 8600jlo Novice
26. juli 2011 - 14:41 #10
Probelemt er løst ved at jeg bruger IE 8 og Windows Live Mail 2011 så det nu fungerer perfekt.
Jeg er ikke vidende om at IE 9 er kommet til at virke sammen med WLM 2011