Avatar billede Ksorens Novice
18. marts 2011 - 16:54 Der er 6 kommentarer

Ansæt en IT-Supporter og få 100 kr/time

Har læst dette indlæg:
http://www.eksperten.dk/spm/498337

og har nu følgende spørgsmål:

Jeg er ledig indenfor IT og vil gerne oprette en annonce (ikke et CV) på nettet, hvor jeg tilbyder min arbejdskraft (søger en arbejdsgiver), men alle de sites, jeg har fundet, handler om det modsatte, hvor arbejsgivere søger ansatte.

Jeg ved godt, at jeg kan sætte en gammeldags annonce i en gammeldags avis, men når jeg nu gerne vil annoncere på nettet ???PS! Ikke Gul & Gratis, tak.

Nogen herinde, der kender en seriøs hjemmeside, hvor jeg helt seriøst kan "sælge mig selv" (min arbejdskraft) som IT-supporter eller IT-tekniker, altså annoncere efter en arbejdsplads?

PS! Jeg er berettiget til job med løntilskud.
Avatar billede larsen45 Juniormester
18. marts 2011 - 17:49 #1
Hej Ksorens

Din ide med, at lave en annonce omkring sig selv, er ikke måden du for job på for tiden, jeg beklager meget, men arbejdsgiverne indenfor IT supporter bliver ikke ansat på denne måde.

Du kan dog gører forsøget med den blå avis og tage chancen.

Jeg vil hellere opfordrer dig til, at gå direkte til de firmaer du ønsker et fremtidigt job hos, og smide din ansøgning.

Der er flere hundrede til hver IT job stilling for tiden, og firmaerne henter ikke medarbejdere fra reklame søjler, men fra de personer som har lagt en ansøgning i forvejen i deres jobsøgnings kartotek i deres virksomhed.
Avatar billede Ksorens Novice
19. marts 2011 - 11:22 #2
Du har muligvis ret. Alligevel undrer det mig meget, at der ikke FINDES en side, hvor man kan sætte sin annoncere for sin arbejdskraft. På nettet findes jo stortset alle mulige og umulige sider.
Og nej. Jeg har ikke lyst til at bruge DBA eller Gul & Gratis. Jeg efterlyser en seriøs side. Og det udelukker jo ikke, at jeg også henvender mig direkte til nogle virksomheder, men rammer jeg lige den, der har behovet?
Virksomheden kan trods alt få over 100 kr i timen i tilskud i op til 6 mdr. !!!
Avatar billede larsen45 Juniormester
19. marts 2011 - 16:10 #3
Hej igen Ksorens

Ja virksomhederne kan spare lidt igennem Løntilskudjob, men hvis du virkelig gerne vil annoncerer, så kan du gører følgende:
Lav en video af dig selv, det er gratis, læg denne video annonce ud alle vegne du kan, der findes rigtigt mange steder, du kunne udvælge 10-20 stykker.

Næste del kommer til at koste dig penge, og det vil sige du kan tage kontakt til firmaer som Jobindex, tv2, virkar firmaer osv. derud af.
Hvor du direkte betaler for annonce plads på deres hjemmesider.
Men dette forudsætter naturligvis at du har pengene til det.

Men en direkte gratis hjemmeside til at lægge dine annoncer på tror jeg ikke du finder, dette kræver som regel penge op af lommen.
Avatar billede Ksorens Novice
19. marts 2011 - 17:52 #4
Hej!

Jo, tak for dine konstruktive forslag. Igen er jeg da sikker på, du har ret langt hen ad vejen.

Jobdatabaserne, som du nævner, er jo reelt baseret på, at det er virksomhederne, der opretter annoncerne, og arbejdstagerne opretter sit CV. Hvis man skal indrykke en prof. annonce på sådan et site, er jeg også sikker på, det koster penge.

Det er lidt samme "problem" mht. rekrutteringsbureauerne. Jeg har lige haft møde med Elan IT, men de afviser at hjælpe mig (selv mod betaling), da de så vil få en etisk konflikt i forhold til de virksomheder, som de jo lever af at betjene.

Så hele jobmarkedet på nettet er totalt "ensrettet", og det bliver så åbenbart også svært at lave om på. Jeg havde bare håbet, at med så mange ledige, som der er i øjeblikket, havde en eller anden måske fået den idé, at lave en hjemmeside, som ikke kun handler om rengøringshjælp eller en billig håndværker fra Østeuropa og i stor grad rettet mod det private marked.

Idéen med en video er jo nok tidens trend. Jeg har nu hverken udstyr eller erfaring udi at lave sådan en. Men ingen tvivl om, at jeg hurtigt kunne blive "verdensberømt" på YouTube, hvis det var det, jeg ville :-)

Men igen: Tak for dine idéer. Jeg vil nu overveje næste skridt.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. marts 2011 - 18:41 #5
der er hvist også en job sektion på qxl men om den har noget med IT job at gøre ved jeg ikke lige
Avatar billede larsen45 Juniormester
20. marts 2011 - 10:16 #6
Hej Ksorens

Det var så lidt.

Vi lever desværre i et land, hvor den almindelig arbejdsløse, har begrænset muligheder, og som du selv har konstateret ved at snakke med Elan IT. Hele jobmarkedet er bygget op, på arbejdsgivernes jobmodel principper.

Jeg tror at mange arbejdsløse, har haft samme tanker omkring at lægge en annoncer ud omkring sig selv, ligesom dig, hvorefter de har opgivet, da mulighederne var for små. Og som du selv ved, så er der ikke ret mange penge, at arbejde med som arbejdsløs.

Grunden til at rekrutering / vikar firmaerne ikke gider annoncer fra arbejdsløse er fordi de for ret mange penge af firmaerne pr. person de skaffer, og udover det naturligvis en rimelig god timeløn pr. medarbejder som de for til at arbejde hos dem.

Så hvis du kommer som arbejdsløs og siger jeg vil gerne betale 1000-2000 kr. for en annonce, må de hverken eller vil pågrund af deres aftale regler. Det er bare deres system som de kører efter.