Avatar billede malthelol Nybegynder
18. marts 2011 - 20:27 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Ny computer

hej

jeg ville bare lige høre om den her pc er god og om den kan køre de nyeste spil og hvis i skulle sige noget der ikke var så godt ved den hvad er det så hvis man køber de dele på nettet forskelleie steder så koster det ca. 8.739 uden det grafik kort der står på hvad syns i ???

Bundkort ASUS RAMPAGE iii EXTREME X58 S-1366 ATX

CPU Intel Core I7-960 3.2GHz 8MB S-1366

Grafikkort HIS Radeon HD 6950 2GB GDDR5

Strømforsyning 850W Corsair TX CMPSU-850TXEU 140mm

Ram 10GB DDR3 1333MHz Kingston

Harddisk 2TB WD Caviar Black 7200rpm 64MB SATA3

Kabinet Cooler Master HAF X 942 u/PSU

CPU køler Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev2 S1366

tak på forhånd :)
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2011 - 21:22 #1
http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1
overvej vandkøling på den

sættet koster ca. 700

overvej at lave raid 0 på den selv om det er lidt dyrt med de nye harddiske

http://www.buzzle.com/articles/raid-0-vs-raid-1.html

ellers ser det ganske fornuftigt ud

men 10 gb ram er for meget hvis du kun skal køre 32 bit
32 bit kan kun håndtere op til 4 gb - minus det graffikkortet bruger

glem heller ikke at sætte en ram køler på  - de koster et par hundrede kroner
Avatar billede malthelol Nybegynder
18. marts 2011 - 21:28 #2
okay takker :) men hvad er det der overvej at lave raid 0 mener du med det :) ved ikke så meget om det hehe
Avatar billede malthelol Nybegynder
18. marts 2011 - 21:31 #3
og skal køre med 64 bit windows men det der vand ting skal bundkoret ikke også vare vand og grafik kort så ?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2011 - 21:44 #4
raid læs lidt om det her

man sætter 2 ens harddiske i sammen via raid i bios

http://da.wikipedia.org/wiki/RAID

vandkølingen er kun til cpu
det er et færdigt sæt du kan bruge på den næste maskine bare du har en sokkel converter der passer

det med vand på graffikkortet skal du nok tale med coolerkit om

http://www.coolerkit.dk/vandkøling-c-370.html
Avatar billede malthelol Nybegynder
18. marts 2011 - 21:48 #5
Okay men det der vandkøling til CPUen kan du finde sådan et sæt og så det passer til ?

hvordan ser jeg om jeg har en sokkel converter der passer ??
Avatar billede malthelol Nybegynder
18. marts 2011 - 22:32 #6
???
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 00:10 #7
Hmm jeg har hørt en masse dårligt om Corsair psu'er...
De skulle ikke være så stabile, og så passer deres watt output ikke altid....
Avatar billede malthelol Nybegynder
19. marts 2011 - 00:17 #8
Okay takker hvad skulle være dårlig da ved dem ? :)
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 00:24 #9
At man ikke altid kan regne med de watt, de angiver, og så skulle de dø i en ung alder... ;)

Men bortset fra det, så er det en dejlig solid maskine!
Ville måske bare vælge et geforce grafikkort istedet, og 2 gb ram på et grafikkort er slet ikke nødvendigt endnu, da de fleste spil slet ikke gør brug af så store texturer endnu... Men okay, så er det fremtidssikret... ;)
Avatar billede malthelol Nybegynder
19. marts 2011 - 00:27 #10
Okay takker hehe men ved du om hvis jeg ikke sætter vandkøling på min CPU om den så bliver for varm kan du sige det ?
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 00:32 #11
Jeg tror nu ikke, den bliver for varm.. De fleste kølere er tilstrækkeligt effektive nutildags... :) Vandkøling er tilgengæld måske mere effektivt, hvis man har planer om at oc'e sin maskine... ;)
Avatar billede malthelol Nybegynder
19. marts 2011 - 00:46 #12
Okay takker ham der treatmenice skriver at jeg skal overvej at lave raid 0 på den selv om det er lidt dyrt med de nye harddiske

er det backup harddisk han mener eller ?
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 01:01 #13
Raid går i bund og grund ud på, at du har flere harddiske der fungerer som én.. Hver gang du så opretter en fil, så bliver den automatisk lagt på begge harddiske, så hvis den ene bryder sammen, så fungerer den anden højst sandsynligt, og dermed opnår man en ret driftsikker com... :)
Avatar billede malthelol Nybegynder
19. marts 2011 - 01:07 #14
Okay takker men hvor mange år tror du ca. kan du holde før det er noget gammel lort ?
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 01:12 #15
Puha, det er svært at sige... Jeg har haft min com i 3 år uden at skifte andet end grafikkortet, og den kan vel klare et lille år endnu, tror jeg... Din er meget kraftigere, så jeg skulle mene, at den kan sagtens kan klare samme antal år, før den begynder at falde af på den... :)
Avatar billede malthelol Nybegynder
19. marts 2011 - 01:16 #16
Okay takker :)
Avatar billede malthelol Nybegynder
19. marts 2011 - 01:18 #17
ved du noget om HDMI stik ?
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 01:19 #18
Det kommer an på, hvad du vil vide... ;)
Avatar billede malthelol Nybegynder
19. marts 2011 - 01:25 #19
Okay vil bare høre om hvordan man skal sætte sådan en box til sådan man får flere HDMI stik jeg har et tv med 2 HDMI stik og vil gerne have nogen flere fordi jeg skal bruge og så ville jeg høre om sådan en box med HDMI stik i skal man bare have et kabel og så den box og så det kabel sætter man i boxen og i mit tv og så virker de andre HDMI stik
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 01:32 #20
Bortset fra det, så har jeg vist fejlinformeret dig lidt mht. raid 0 ... Raid 0 lagrer ikke de samme data på to harddiske, men skriver skiftevis på hver harddisk, hvilket gør det hurtigere... :)

Hmm det kender jeg ikke så meget til.. Er det flere hdmi-indgange, du vil have på dit tv, eller vil du f.eks splitte din computers hdmi-kabel, så det kan gå ind til 2 fjernsyn?
Avatar billede malthelol Nybegynder
19. marts 2011 - 01:41 #21
Okay tak :) ja vil købe sådan en box med HDMI indgang til HDMI stik men ved ikke helt hvad jeg skal bruge om jeg skal bruge et HDMI kabel til at sætte det til men det er lige meget hvis det er du ikke ved det ville bare lige spør
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 01:47 #22
Hvis det er en boks, der skal splitte ét hdmi-signal fra f.eks din computer til flere skærme, så skal du umiddelbart kun bruge et hdmi-kabel.. :)
Avatar billede malthelol Nybegynder
19. marts 2011 - 01:50 #23
Okay tak for hjælpen begge to :)
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 01:55 #24
No problems... :)