Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. marts 2011 - 23:04 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Ændrede arbejdsgruppe - Nu kan jeg ikke logge ind? HJÆLP!!!!!!!!!!!

Jeg sidder pt. til lan og skulle derfor over på en fælles arbejdsgruppe. Jeg sidder på min fars arbejdscomputer, og er nu ikke i stand til at logge ind længere, den siger passwordet ikke er rigtigt!

Hvad fanden gør jeg? Jeg skal bare have den tilbage til det normale! Den var tilmeldt et domæne før!

Det er Windows XP

Håber virkelig på hjælp!
Avatar billede kgkg Nybegynder
18. marts 2011 - 23:07 #1
Du kan prøve at skrive følgende under brugernavn, når du prøver at logge på:

\\Domænenavn\brugernavn
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. marts 2011 - 23:15 #2
virker ikke :(
Avatar billede wochner Novice
18. marts 2011 - 23:22 #3
Hvis du kan huske den gamle kode så prøv det her:

Du trykker på loginboksen, (hvor du normalt ville indtaste dit password) og trykker ctrl+alt+del... Nu skulle der gerne komme en menu frem, hvor du kan vælge at ændre dit password... Prøv det... :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
18. marts 2011 - 23:37 #4
Har du afmeldt den fra det domæne som den var medlem af?
Det lyder som om det er det du har fået lavet. Og så er den eneste løsning at den skal forbi din far's arbejdsplads og joines domænet igen.

Og så skal den nok liiiiiiiige i en sandkasse inden den kobles på arbejdspladsens netværk, for at blive tjekket for div. ubehagelige ting.
18. marts 2011 - 23:29 #5
Vil det sige at du 'låner' din fars arbejdscomputer til at gå til LAN party ???
Det er sku' modigt ! Af begge parter! (Din far ved det måske ikke *S* ?)

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ssmadsen Point ude: 620 ?
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. marts 2011 - 23:30 #6
Der kommer ingenting overhovedet!
Avatar billede wochner Novice
18. marts 2011 - 23:31 #7
Lol! :D
Avatar billede wochner Novice
18. marts 2011 - 23:32 #8
Var til karise_larry 's indlæg btw... ;)

Hmm så skal jeg sgu lige have lidt betænkningstid...
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. marts 2011 - 23:35 #9
Karise_Larry .. Du henviser til FAQ, der må vel stå noget med åndsvage og fuldstændig UBRUGELIGE indlæg er banlyst.
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. marts 2011 - 23:35 #10
Wochner, helt iorden!!! :) skriv bare igen når du har et forslag mere!
Avatar billede wochner Novice
18. marts 2011 - 23:46 #11
Jeg skal også lige være med... Altså det I gjorde var at ændre domænenavnet inde i netværksindstillinger, genstarte og så kunne den ikke logge ind eller?
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. marts 2011 - 23:50 #12
Jeg ændrede bare fra domæne til arbejdsgruppe, det var sådan set det!? Det er sgu da utroligt, at man ikke er i stand til at ændre det, uden at skulle igang med det helt vilde? ;o
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 00:04 #13
Hmm medmindre du allerede har prøvet det, så prøv at start i safe mode med admin rettigheder og log in.. Ellers er jeg sgu bange for, det er en tekniker fra din fars arbejde, der skal tilføje computeren til domænet igen...
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 00:04 #14
Og teknikker er så med to k'er... ;)
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
19. marts 2011 - 00:11 #15
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
19. marts 2011 - 00:12 #16
Kan så småt begynde at forberede mig på, at blive korsfæstet af min egen far! fail
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 00:16 #17
Jamen så vidt jeg kan forstå, så er det ikke en administratorkode, du har brug... Computeren skal simpelthen tilføjes din fars arbejds"netværk" igen, og det er tilsyneladende kun deres netværksadministrator, der kan det...
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
19. marts 2011 - 00:21 #18
Jamen, hvorfor kan jeg ikke logge ind så? Bare fordi den ikke er tilkoblet et specifikt netværk?
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 00:26 #19
Nu er jeg ikke netværkshaj selv eller noget, så det kan sagtens være, jeg tager fejl, men af hvad jeg har kunnet læse mig til, så er det sådan landet ligger... :S
Avatar billede wochner Novice
19. marts 2011 - 00:26 #20
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 07:44 #21
wochner

hvorfor lægger du svar der måske er helt forkert

der sker det at man i oversigten ser at den viser at spørgsmålet er til lukning og så er der mange der ikke går derind

dit svar kan være helt forkert og spørgeren mister måske den eneste løsning som eller anden har

det er ikke forbudt men ligner lidt af point hapseri
man bruger kommentar imdtil spørger beder dig lægge et svar han kan acceptere
det er der IKKE lavet om på herinde

se lige igen på #4
det han mener er at der er for mange åbne spørgsmål som spørger ikke har lukket

det der er meningen med at man kan se hvor mange point der er ude var at masn skulle lade være med at svare en spørger der ikke forholdt sig til det.
nu plejer folk at blive mopsede over at nogen er så frække at skrive det men det er altså meningen

http://www.eksperten.dk/faq

du skal logge den af netværket em da du ikke har koden kan du ikke gøre det
man skal jo bruge koden igen til at logge den på din faders netværk
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 07:46 #22
denne her får du sikkert ikke noget brugelifgt svar på så den kunne vel lukkes eller har du glemt det

http://www.eksperten.dk/spm/787792

men der er flere
19. marts 2011 - 09:52 #23
... der SKAL en bruger med "Administrative" rettigheder, for at komme videre. Det er helt normalt på en PC med (firma)domæne tilkopling. Også af sikkerhedsmæssige årsager...

Det trix bruger jeg tit i arbejdsøjemed
Domæne -> Arbejdsgruppe -> Genstart -> Lokal Login -> Arbejdsgruppe -> Domæne -> Genstart -> Domæne Login ...

Vha en (Lokal/Domæne) Login/Bruger med relevante administrative rettigheder (Lokal/Domæne) ...
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
19. marts 2011 - 11:56 #24
Jeg kontaktede firmaets IT haj, og har nu været ude og blevet tilkoblet domænet igen.. Så hvid "kgkg" vil ligge et svar, da han var først ude, ville det være kanon :)

Ellers tak for hjælpen til alle der har lagt et konstruktivt indlæg!
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
14. august 2011 - 22:23 #25
Så lægger jeg selv et svar!
Avatar billede kgkg Nybegynder
15. august 2011 - 00:04 #26
Har faktisk først nu fået en mail om at der skete noget i denne tråd, så det er derfor at du ikke har hørt fra mig.

Men det er OK med mig at du selv har lukket.