Avatar billede henrik20 Nybegynder
19. marts 2011 - 08:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgepromt frem med en macro

Hej Eksperter

Jeg forsøger at bringe søgepromten frem med en macro. Ideen er at man med macroen skal have den tomme søgeromt frem så man blot skriver sit søgeord klikker "find", hvorefter der søger i en specifik kolonne.

Jeg sætter en macro over, markerer hele kolonne A, taster Ctrl+f og afslutter macroen. Men det eneste der bliver optaget er markeringen af kolonne A. Ctrl+f funktionen bliver ikke optaget.

Kan man skrive sig ud af det i VBA koden, så man får markeret kolonne A og smidt den tomme søgepromt i hovedet?

/Henrik
Avatar billede kabbak Professor
19. marts 2011 - 11:00 #1
Sub Find()
    Dim C As Range, Svar As String
    Svar = InputBox("Hvad skal der søges efter", "Søg")
    If Svar = "" Then Exit Sub
    With Worksheets(1).Columns("A:A")
        Set C = .Find(Svar, LookIn:=xlValues)
        C.Activate
    End With
End Sub
Avatar billede bak Seniormester
19. marts 2011 - 14:00 #2
Alternativ
Denne søger/markerer den kolonne som den aktive celle befinder sig i

Sub FindMe()
    ActiveCell.EntireColumn.Select
    Application.Dialogs(xlDialogFormulaFind).Show
End Sub
Avatar billede henrik20 Nybegynder
20. marts 2011 - 11:18 #3
Jeg har prøvet begge og den løsning jeg søgte er bak's. Jeg har dog en lille ting mere. Hvordan vil koden se ud hvis jeg ønsker kun at markere række 9 til 50 i kolonne A, istedet for hele kolonnen?

/Henrik
Avatar billede henrik20 Nybegynder
20. marts 2011 - 11:27 #4
Har klaret den :)

bak...sender du et svar?
Avatar billede bak Seniormester
20. marts 2011 - 11:40 #5
jeps
Avatar billede bak Seniormester
20. marts 2011 - 11:42 #6
her kommer det så :-)