Avatar billede kongen72 Nybegynder
19. marts 2011 - 14:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

loading af stort bg image

Hej

Skal have stort baggrunds billede på et site. Hvordan laver man det bedst og uden ventetid ? eksempler eller links ville være super!
Avatar billede majbom Novice
19. marts 2011 - 14:57 #1
hvor stort er stort?

den eneste måde du kan lave det uden ventetid er jo at lave det så lille som muligt
Avatar billede kongen72 Nybegynder
19. marts 2011 - 15:00 #2
3000-4000 pixel. ja det er klart! du har ikke eksempler eller links til hvordan man håndtere det ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. marts 2011 - 18:23 #3
Enten skal du have din server til at gøre billedet mindre, -> tager ressourcer, eller også skal du have bare uploade et billede der er mindre.

http://www.white-hat-web-design.co.uk/articles/php-image-resizing.php

Bemærk at alt efter hvilken udbyder du har vil de muligvis mene at det ressourceforbrug din server vil have er for stort. Jeg vil derfor anbefale dig at gemme det resized billede første gang du gør det og så sende det af sted.

Du kan tilpasse billedet til en skærmstørrelse vha. følgende kode, BEMÆRK dog at det er vil gøre at browseren henter en fil, ligeså snart javascriptet bliver kørt vil den redirecte til en ny side.. Derfor vil klienten opleve et dobbelt load af siden, hvilket nok kommer til at give følelsen af en langsom side:

<script language="javascript">
if (window.location.search == "") {
window.location.href = window.location + "?width=" + screen.width + "&height=" + screen.height;
}
</script>

Then create a file called screen.php and use this:

<?php
$width = $_get['width'];
$height = $_get['height'];

echo "You are using a $width x $height screen resolution";
// And set them into cookies as well.
?>
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. marts 2011 - 18:27 #4
Mit eksempel antager at du bruger PHP, kan se du har lavet flest hvor det er C# så den kommer også lige her:

http://www.karpach.com/Server-side-thumbnail-generation.htm

Det sidste eksempel burde du godt kunne omskrive til C# :)
Avatar billede olebole Juniormester
19. marts 2011 - 20:00 #5
<ole>

Det formodentlig mest vekendte spørgsmål om billeder i PHP kategorien er noget i stil med: "Hvorfor kan min server ikke formindske mit billede på 1MB?". Svaret er, at den bruger fire-fem gange så meget hukommelse til at udføre operationen. Så at lade serveren formindske store billeder er sjældent en god løsning.

Man bør i stedet uploade billeder i en størrelse, der er realistisk i websammenhænge - eller bruge mange små, der samles i browseren (GoogleMaps, m.fl.)

/mvh
</bole>
Avatar billede kongen72 Nybegynder
27. marts 2011 - 16:13 #6
tak for løsningen heinzdmx. smider du et svar ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
27. marts 2011 - 16:18 #7
Svar her