Avatar billede miwu.tk Nybegynder
20. marts 2011 - 16:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

jQuery - LazyLoad

Jeg har netop tilføjet jQuery's LazyLoad script til min hjemmeside, men har nogle problemer med hvordan sidens billeder bliver vist.

Nogle gange viser alle billederne ikke med mindre der scrolles ned selvom den burde være synlig. Eksempel 1:
phongphan.dk/privat/phongphan.dk1.png

Samtidig har jeg også problemer med slideshow fremvisning, hvor man ligeledes skal scrolle op og ned for at få det til at loade. Eksempel 1+2:

phongphan.dk/privat//phongphan.dk_slideshow1.png
phongphan.dk/privat//phongphan.dk_slideshow2.png

Er der nogen som kan give mig en god løsning på problemet?

Hvis I vil prøve siden på egen hånd og se på koden kan I gå ind på: www.phongphan.dk

Jeg tror at problemet er bestemt ud fra opløsning, så det er ikke sikkert at I kan fremprovokere fejlen ved meget højopløsning.

På forhånd mange tak
Phong
Avatar billede miwu.tk Nybegynder
20. marts 2011 - 16:31 #1
jeg er vist kommet til at lave en fejl med mine billeder. Vi prøver lige igen:

Jeg har netop tilføjet jQuery's LazyLoad script til min hjemmeside, men har nogle problemer med hvordan sidens billeder bliver vist.

Nogle gange viser alle billederne ikke med mindre der scrolles ned selvom den burde være synlig. Eksempel 1:
http://www.phongphan.dk/privat/phongphan.dk1.png

Samtidig har jeg også problemer med slideshow fremvisning, hvor man ligeledes skal scrolle op og ned for at få det til at loade. Eksempel 1+2:

http://www.phongphan.dk/privat/phongphan.dk_slideshow1.png

http://www.phongphan.dk/privat/phongphan.dk_slideshow2.png

Er der nogen som kan give mig en god løsning på problemet?

Hvis I vil prøve siden på egen hånd og se på koden kan I gå ind på: www.phongphan.dk

Jeg tror at problemet er bestemt ud fra opløsning, så det er ikke sikkert at I kan fremprovokere fejlen ved meget højopløsning.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
20. marts 2011 - 16:53 #2
Er det i alle browsere du har problemet eller er det kun en?

Kører Chrome med 1024x768 opløsning her og det fungere fint.
Avatar billede miwu.tk Nybegynder
20. marts 2011 - 17:08 #3
Jeg har kun testet det i Safari og Firefox, hvor det sker i begge browsere.
Avatar billede miwu.tk Nybegynder
21. marts 2011 - 11:59 #4
Jeg har fundet min egen løsning.