Avatar billede timtoftgaard Praktikant
20. marts 2011 - 17:03 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

system defender

Pludselig har jeg fået installeret et program, som kalder sig system defender og det starter hele tiden. Det vil gerne have at jeg købe det til 300 kr.
Det er vist en virus.
Hvordan kan jeg komme af med det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2011 - 17:06 #1
http://www.eksperten.dk/spm/934151#reply_7750010

Gør som beskrevet i den kommentar.
Avatar billede timtoftgaard Praktikant
20. marts 2011 - 17:52 #2
er ved at scanne og installere Hijac, men når jeg læser i manualen kan jeg se at problemet bliver når jeg finde hvilke logfiler der skal slettes.
Lægger jeg så alle log filer her på eksperten?
20. marts 2011 - 18:02 #3
Nemlig - og så vender jeg/vi tilbage til dig med det videre forløb...

Husk MalwareBytes proceduren komplet først...
Avatar billede timtoftgaard Praktikant
20. marts 2011 - 19:23 #4
så er jeg så langt:
Efter kørsel af Malvære kunne den slette 6-8 vira (Trojanske heste) og her log filen.
Da jeg genstartede kom System Defender ikke frem (hurra), så det er måske allerede slettet?

Nederst har lagt logfil fra Hijack

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 6111

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.19019

mbam-log-2011-03-20 (19-09-47).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 306698
Tid gået: 1 time(e), 46 minut(ter), 17 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 1
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 5

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\f51e2881-d3d4-49fc-adcb-3bbe507aad61_39 (Trojan.FakeAlert) -> Value: f51e2881-d3d4-49fc-adcb-3bbe507aad61_39 -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
c:\programdata\f51e2881-d3d4-49fc-adcb-3bbe507aad61_.mkv (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\programdata\f51e2881-d3d4-49fc-adcb-3bbe507aad61_39.avi (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\programdata\f51e2881-d3d4-49fc-adcb-3bbe507aad61_39.ico (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Users\Tim\Desktop\system defender.lnk (Rogue.SystemDefender) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Users\Tim\AppData\Roaming\microsoft\internet explorer\quick launch\system defender.lnk (Rogue.SystemDefender) -> Quarantined and deleted successfully.

Her er så Hijack
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:18:53, on 20-03-2011
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.19019)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\System32\ico.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Symantec AntiVirus\VPTray.exe
C:\Program Files\Roxio\Drag-to-Disc\DrgToDsc.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Users\Tim\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Users\Tim\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\system32\rundll32.exe
C:\Users\Tim\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\logger.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\CapabilityManager.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\ClientInitiatedStarter\ClientInitiatedStarter.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\DbgOut.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\HTCVBTServer.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\FsynSrvStarter.exe
C:\Users\Tim\Documents\Downloads\HiJackThis.exe
C:\Windows\system32\Taskmgr.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mail.google.com/mail/?hl=da&tab=wm#
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer leveret af Dell
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: HelperObject Class - {00C6482D-C502-44C8-8409-FCE54AD9C208} - C:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItBHO.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5805.1910\swg.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [PMX Daemon] ICO.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Program Files\Roxio\Drag-to-Disc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Mobile Connectivity Suite] "C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMServer] C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer /watchfiles startup
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 10.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [StartCCC] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Tim\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [NokiaOviSuite2] C:\Program Files\Nokia\Nokia Ovi Suite\NokiaOviSuite.exe -tray
O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Users\Tim\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MIF269~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_89D8574934B26AC4.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.lsb.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {3D3B42C2-11BF-4732-A304-A01384B70D68} (UploadListView Class) - http://picasaweb.google.dk/s/v/60.16/uploader2.cab
O16 - DPF: {44C1E3A2-B594-401C-B27A-D1B4476E4797} (XTSAC Control) - https://webkontor.hamlet.dk/XTSAC.cab
O16 - DPF: {474F00F5-3853-492C-AC3A-476512BBC336} (UploadListView Class) - http://picasaweb.google.com/s/v/25.23/uploader2.cab
O16 - DPF: {55963676-2F5E-4BAF-AC28-CF26AA587566} (Cisco AnyConnect VPN Client Web Control) - https://csc.hamlet.dk/CACHE/stc/1/binaries/vpnweb.cab
O16 - DPF: {5D637FAD-E202-48D1-8F18-5B9C459BD1E3} (Image Uploader Control) - http://express.foto.com/ImageUploader5.cab
O16 - DPF: {79D6214F-CFCE-480F-9901-27950E78F1E6} (WebCacheCleaner Class) - https://webkontor.hamlet.dk/MLWebCacheCleaner.cab
O23 - Service: Broadcom ASF IP and SMBIOS Mailbox Monitor (ASFIPmon) - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom\ASFIPMon\AsfIpMon.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: Cisco AnyConnect VPN Agent (vpnagent) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco\Cisco AnyConnect VPN Client\vpnagent.exe
O23 - Service: VMware View Client (wsnm) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware View\Client\bin\wsnm.exe
O23 - Service: VMware View USB Control (wsnm_usbctrl) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware View\Client\bin\wsnm_usbctrl.exe

--
End of file - 11049 bytes
20. marts 2011 - 19:44 #5
Nydeligt!

I rent 'oprydnings' mæssigt - Afinstall
* Nero BackItUp (Eller elsker du dette program ?)

---
20. marts 2011 - 19:45 #6
* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering

---

Point deles med <john_stigers> ...
20. marts 2011 - 19:45 #7
Ping...
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2011 - 20:22 #8
:)