Avatar billede Mariann Juniormester
20. marts 2011 - 18:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne min årsopgørelse hos SKAT

Når jeg prøver at åbne min årsopgørelse hos SKAT, kommer der kun en grå side op (har brugt det i flere år uden problemer). Jeg har prøvet flere forskellige ting: Slået Norton fra, men virker stadig ikke. Har fulgt anvisning om at "reparere" Adobe. Har installeret Java. Når jeg trykker på hængelåsen på den grå side, står der identifikation af websted, og herunder at denne forbindelse til serveren er krypteret.
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2011 - 18:44 #1
Start IE, klik på Funktioner, klik Internetindstillinger, klik på knappen SLET.
Sæt flueben i de 3 øverste linjer og klik på slet.

Klik også på Fanebladet Avanceret, klik på Nulstil

Og/Ellers:
Hent Ccleaner her > Klik ude til højre på "Download Latest Version".
http://www.filehippo.com/ (...)
Der er en manual her > http://www.spywarefri.dk/ (...)
Der er en lille forskel "Problemer" er udskiftet med "Register".
Sæt de flueben som vist i manualen punkt 11 inden du kører "Renser".

Lad programmer foretage en oprydning i Renser og Register, og lad den slette det den finder
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2011 - 18:58 #2
drop adobe, og brug http://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer
mindre og hurtigere.
Avatar billede Mariann Juniormester
27. marts 2011 - 19:01 #3
Mange tak for dit svar. Jeg prøvede noget af det, men det virkede ikke. Talte med SKAT's IT-afd. som sagde, at det er fordi Adobe Reader X og IE ikke kan sammen. De anbefalede at man slettede Adobe og brugte Foxit reader i stedet. Jeg slettede A.Reader X og installerede A.Reader 9 i stedet, og nu kan jeg åbne min årsopgørelse.
Avatar billede Mariann Juniormester
27. marts 2011 - 19:05 #4
Mange tak for dit svar. Talte med SKAT's IT-afd. som sagde, at det er fordi Adobe Reader X og IE ikke kan sammen. De anbefalede at man slettede Adobe og brugte Foxit reader i stedet. Jeg slettede A.Reader X og installerede A.Reader 9 i stedet, og nu kan jeg åbne min årsopgørelse.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2011 - 19:15 #5
der er en 'fejl' i adobe reader - når den er indlæst/opgraderet, så skal du starte med at åbne reader selv (ikon på skrivebordet) - der kommer så et billede med licens osv frem, og det skal du acceptere. Så luk - det var det. Så virker det med IE. Problemet ligger i, at hvis du bare åbner et dok fra IE, så har du ikke mulighed for at acceptere licens, og programmet hænger.
Øvelsen skal kun gøres ved opgradering/installation - fremover virker det.
27. marts 2011 - 19:33 #6
Ved de fleste FØRSTEGANGS AcrobatReader instalation, bør/skal man lige køre AcrobatReader én gang og "acceptere" den besked der dukker op FØRSTE gang...
Og så kan man jo lige bruger [Hjælp] [Check for opdateringer] i samme omgang...
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2011 - 20:36 #7
#6 - det er rent flueknepperi, du er ude i - hvis man har haft en gammel AR, og der er rettet i licens-teksten, så skal du acceptere den nye tekst - det er så åbenbart en ny 'førstegangs'.

Har du et eksempel på, at nogen kan køre AR over nettet uden at acceptere licens, jf dit "Ved de fleste"? og hvis det bare er 'bør' kan man så bruge programmet uden at accepterer?