Avatar billede huutt Nybegynder
21. marts 2011 - 11:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tegning af Matematiske formler

Hej eksperter, er det nogle herinde der kender noget til et script der kan generer matematiske symboler som fx. kvadratrodtegn, udfra en programmeret ligning som fx. (math.sqr(3)*5)/10=0,86
21. marts 2011 - 14:14 #1
Naar det 'kun' drejer sig om at udskrive formlerne, ikke at udregne dem, saa har jeg haft gode erfaringer med Microsoft Equation Editor.  Det er godt nok en del aar tilbage, men jeg fandt dette link der forklarer om installation og brug:  http://office.microsoft.com/en-us/powerpoint-help/add-equations-with-microsoft-equation-to-your-office-document-HA001132753.aspx
Avatar billede acore Ekspert
21. marts 2011 - 17:04 #2
Avatar billede acore Ekspert
21. marts 2011 - 17:12 #3
Ja, det link virker jo ikke ret godt. Fjern mellemrummene i https:// og prøv med dette:

h t t p s : / / chart.googleapis.com/chart?cht=tx&chl=\frac{\sqr{3}\cdot 5}{10}=0,86
Avatar billede huutt Nybegynder
22. marts 2011 - 06:52 #4
Super, det var sådan noget jeg ledte efter.
Avatar billede acore Ekspert
22. marts 2011 - 11:24 #5
Hvis du ikke skal bruge den dynamisk på en hjemmeside, kan du generere den og så save den som PNG til brug andetsteds.