Avatar billede timtoftgaard Praktikant
21. marts 2011 - 17:38 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Windows Sikkerhedscenter

Efter at have været inficeret med "system defender", får jeg besked om at jeg i Windows Sikkerhedscenter skal slå det til, men når jeg prøver at "slå til" skrives, "tjenesten kan ikke startes"
Hvad gør jeg så...
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2011 - 17:47 #1
Prøv at gå i systemkonfiguration ved at skrive msconfig i kør.
Vælg tjenester. Her inde skal sikkerhedscenter være tjekket af. Hvis den ikke er det så gør det og genstart pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2011 - 17:50 #2
I min xp maskine står det næsten til sidst
Avatar billede timtoftgaard Praktikant
21. marts 2011 - 18:30 #3
der er ingen "sikkerhedscenter" i Msconfig

Har genstartet flere gange
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2011 - 18:42 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2011 - 18:47 #5
Virker automatisk opdatering?
Avatar billede timtoftgaard Praktikant
21. marts 2011 - 19:27 #6
Ja.
Når jeg åbner sikkerhedscenter kan jeg ikke Windows defender, og prøver jeg at installere det, oplyses at det er en del af Vista, så det behøves jeg ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2011 - 19:35 #7
Der må være filer der er blevet ødelagt af virussen. Du kunne prøve dette: http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
22. marts 2011 - 06:43 #8
... og/eller denne 'pakke' ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede f-arn Guru
22. marts 2011 - 11:14 #9
Udover at PCen skal være "ren", skal DcomLaunch (DCOM Server Process Launcher) , Winmgmt (Windows Management Instrumentation) og RpcSs (Remote Procedure Call) startes før Windows Sikkerhedscenter virker. De skal stå som automatisk i services.msc.
Avatar billede timtoftgaard Praktikant
23. marts 2011 - 17:59 #10
CCleaner 18.95 Euro, eller kan det fås på anden måde?

DcomLaunch (DCOM Server Process Launcher) , Winmgmt (Windows Management Instrumentation) og RpcSs (Remote Procedure Call) startes før Windows Sikkerhedscenter virker. De skal stå som automatisk i services.msc.
Ingen af disse står i services.mcs på min computer
Avatar billede f-arn Guru
23. marts 2011 - 18:51 #11
Ang CCleaner.
Brug denne: http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim

Resten venter vi med, til jeg er sikker på PCen er "ren"

PS Du skal ikke selv lægge "svar". Det er til løsninger og pointgivning
Avatar billede timtoftgaard Praktikant
24. marts 2011 - 18:44 #12
Kørt CCleaner og Anti-Malware.
Yderligere kørt windows Essential, som jeg blev bedt om at køre via Windows.
Samtidig kører Symantec virus program
Når jeg åbner windows sikkerhedscenter virker
a) Windows update
b) Windows Firewall
c) Internetindstillinger
Men når jeg trykker på windows defender oplyses, at det er slået fra og jeg bedes om at slå den til, men når jeg gør det sker der ikke noget? Derimod kommmer en fejlmeddelse: 0x8000705b4. Handlingen returnerede fordi timeout-perioden udløb.

Det skal siges at der ikke er tegn på virus mere, og den kører uproblematisk, så måske skal jeg stoppe her og være lige glad med
windows defender?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2011 - 19:49 #13
Du skal ikke køre med 2 antivirusprogrammer samtidigt. Du kan risikere at få en dårligt fungerende pc af det.
Windows Defender er jo kun et program der tager sig af spyware, og hvis du har en Security Suite fra Symantec har du ikke behov for at den kører.
Kan måske tænkes at det er Symantec der er skyld i at det ikke kan startes.
Avatar billede f-arn Guru
24. marts 2011 - 20:40 #14
Vi mangler stadig at se logs fra Malwarebytes og HijackThis.
Avatar billede timtoftgaard Praktikant
25. marts 2011 - 14:47 #15
Det er nok rigtig. Jeg stopper nok her,
Mine log er tidligere set af karise_larry

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 6111

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.19019

mbam-log-2011-03-20 (19-09-47).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 306698
Tid gået: 1 time(e), 46 minut(ter), 17 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 1
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 5

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\f51e2881-d3d4-49fc-adcb-3bbe507aad61_39 (Trojan.FakeAlert) -> Value: f51e2881-d3d4-49fc-adcb-3bbe507aad61_39 -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
c:\programdata\f51e2881-d3d4-49fc-adcb-3bbe507aad61_.mkv (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\programdata\f51e2881-d3d4-49fc-adcb-3bbe507aad61_39.avi (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\programdata\f51e2881-d3d4-49fc-adcb-3bbe507aad61_39.ico (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Users\Tim\Desktop\system defender.lnk (Rogue.SystemDefender) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Users\Tim\AppData\Roaming\microsoft\internet explorer\quick launch\system defender.lnk (Rogue.SystemDefender) -> Quarantined and deleted successfully.

Her er så Hijack
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:18:53, on 20-03-2011
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.19019)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\System32\ico.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Symantec AntiVirus\VPTray.exe
C:\Program Files\Roxio\Drag-to-Disc\DrgToDsc.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Users\Tim\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Users\Tim\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\system32\rundll32.exe
C:\Users\Tim\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\logger.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\CapabilityManager.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\ClientInitiatedStarter\ClientInitiatedStarter.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\DbgOut.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\HTCVBTServer.exe
C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Mobile Phone Monitor\FsynSrvStarter.exe
C:\Users\Tim\Documents\Downloads\HiJackThis.exe
C:\Windows\system32\Taskmgr.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mail.google.com/ (...)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www1.euro.dell.com/ (...)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/ (...)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/ (...)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/ (...)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Internet Explorer leveret af Dell
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: HelperObject Class - {00C6482D-C502-44C8-8409-FCE54AD9C208} - C:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItBHO.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.5805.1910\swg.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [PMX Daemon] ICO.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Program Files\Roxio\Drag-to-Disc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Mobile Connectivity Suite] "C:\Program Files\HTC\HTC Sync\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMServer] C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer /watchfiles startup
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 10.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [StartCCC] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Tim\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [NokiaOviSuite2] C:\Program Files\Nokia\Nokia Ovi Suite\NokiaOviSuite.exe -tray
O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Users\Tim\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/ (...)
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MIF269~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_89D8574934B26AC4.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/ (...)
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.lsb.dk/ (...)
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/ (...)
O16 - DPF: {3D3B42C2-11BF-4732-A304-A01384B70D68} (UploadListView Class) - http://picasaweb.google.dk/ (...)
O16 - DPF: {44C1E3A2-B594-401C-B27A-D1B4476E4797} (XTSAC Control) - https://webkontor.hamlet.dk/ (...)
O16 - DPF: {474F00F5-3853-492C-AC3A-476512BBC336} (UploadListView Class) - http://picasaweb.google.com/ (...)
O16 - DPF: {55963676-2F5E-4BAF-AC28-CF26AA587566} (Cisco AnyConnect VPN Client Web Control) - https://csc.hamlet.dk/ (...)
O16 - DPF: {5D637FAD-E202-48D1-8F18-5B9C459BD1E3} (Image Uploader Control) - http://express.foto.com/ (...)
O16 - DPF: {79D6214F-CFCE-480F-9901-27950E78F1E6} (WebCacheCleaner Class) - https://webkontor.hamlet.dk/ (...)
O23 - Service: Broadcom ASF IP and SMBIOS Mailbox Monitor (ASFIPmon) - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Broadcom\ASFIPMon\AsfIpMon.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: Cisco AnyConnect VPN Agent (vpnagent) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco\Cisco AnyConnect VPN Client\vpnagent.exe
O23 - Service: VMware View Client (wsnm) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware View\Client\bin\wsnm.exe
O23 - Service: VMware View USB Control (wsnm_usbctrl) - VMware, Inc. - C:\Program Files\VMware\VMware View\Client\bin\wsnm_usbctrl.exe
Avatar billede f-arn Guru
25. marts 2011 - 16:10 #16
Så vidt jeg ved findes Symantec AntiVirus, ikke som selvstændigt produkt længere. Du bør nok udskifte det.

------

Start hijackthis, klik på "do  a system scan only" og sæt flueben ved følgende.

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

Luk så alle andre vinduer og klik "fix checked"

Det er hvad der er i dine logs, men en log fra HijackThis vise ikke ret meget.
Avatar billede timtoftgaard Praktikant
04. juni 2011 - 08:34 #17
Mit problem er løst, idet ikke mere fejlmeldinger af betydning
Avatar billede timtoftgaard Praktikant
04. juni 2011 - 08:35 #18
Jeg kan ikke helt finde ud af give point??
04. juni 2011 - 10:30 #19
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

(Som der også står i den rykker E-mail du har fået...)

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede timtoftgaard Praktikant
04. juni 2011 - 10:50 #20
kom med et svar Karise_larry
04. juni 2011 - 12:04 #21
Ping...

Skal 'deles' med <f-arn> ...

Du bør/skal opdatere din AcrobatReader ->
http://get.adobe.com/dk/reader/  (FRAKlik det der Google halløj...)

Afinstall
* Nero BackItUp Scheduler  (Eller bruger du netop dette program meget ?)

---

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering

---