Avatar billede tummes1983 Mester
22. marts 2011 - 12:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Avanceret autosvar Outlook

Hej
Jeg har netop fået en mail af Whiteaway.com, i mailen står der:

Vi forventer at svare dig senest 2011-23-03 12:01

Hvordan er det lavet?

Håber i forstår mit spørgsmål.

Pft. Thomas
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. marts 2011 - 21:19 #1
Du skal ikke interessere dig så meget for, hvordan det er lavet, bare skynd dig at slette mailen fuldstændigt.
Udgangspunktet er altid- Lad være med at åbne mails fra afsendere, som du ikke kender, slet dem uden at åbne dem. Bare det at åbne dem, kan være nok til at inficere din maskine.
Årsagen til at du modtager denne type mails, kan være noget så uskyldigt som, at du har været inde på en eller anden vilkårlig hjemmeside.
Noget kunne så tyde på, at du allerede har noget snavs på din maskine, så hent malwarebytes, og lad den rense din maskine.
http://www.malwarebytes.org/
/ptj_11
Avatar billede tlaursen Nybegynder
23. marts 2011 - 12:15 #2
ptj_11 > Slap nu lige lidt af. Han har måske bestilt noget hos WhiteAway.com og så sender de et AutoReply på den mail.

Spørgsmålet er hvordan de gør det. Jeg tror ikke at det er en regel der er lavet på en ExchangeServer, som er det spørgsmålet går på. Sikker noget der ligger i den kode der er på hjemmesiden hvor bestillingen er foretaget.
Avatar billede tummes1983 Mester
24. marts 2011 - 08:50 #3
#tlaursen

Ja, spørgsmålet får ud på hvordan jeg selv kan lave en lignende løsning via. Outlook.
Avatar billede niller10 Nybegynder
10. april 2011 - 19:24 #4
Du skal sikkert ud i noget scripting, eks. vbscript som kan lese nyeste mails i din innbox på mailserveren.

eks.
Scriptet tjekker hvert minut om der er nye mails.
Er der, henter scriptet mailen ned og efterlader en kopi.
Den mail den henter ned analysere den, og generere en svar mail med dato og klokkeslet og sender retur.

En måske løsning..