Avatar billede freed Novice
22. marts 2011 - 20:10 Der er 7 kommentarer

Redigering af tekstimport

Jeg er kommet lidt ud på dybt vand angående mine evner i excel. Jeg prøver lige at ridse problemstillingen op.

Input
Faktura fra gammelt økonomisystem i htm format med følgende eksempeldata:

Kolonne 1 indeholder datoer
Kolonne 2 indeholder cpr nr., gade, by
Kolonne 3 indeholder pris

Eks.

          gadenavn
          Postnummer og by

1-1-2011                                25 kr.
2-1-2011                                25 kr.

          Gadenavn
          postnummer og by

1-1-2011                              17 kr.
6-1-2011                              19 kr.
25-1-2011                              22 kr.

Output ønsket
dato - cprnr - gadenavn - postnummer og by - pris

DVS. ovenstående eksempeldato bliver 5 poster. Problemet er at der er forskydninger mellem hvor leveringsdata og fakturalinier er samt at der kan være et vilkårligt antal personer der kan få alt i mellem 1 og 31 leveringer.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
23. marts 2011 - 09:25 #1
Det kræver lidt VBA kode :)
Jeg kan godt hjælpe, men ikke for 100 point...
Avatar billede freed Novice
23. marts 2011 - 09:37 #2
Tak for hurtig respons - hvad skal der så til?
23. marts 2011 - 09:43 #3
Penge ;)
Hvor mange fakturaer har du der skal håndteres?
Skal der også kodes automatik til at håndtere dem alle på én gang?
Avatar billede freed Novice
23. marts 2011 - 09:56 #4
Der skal håndteres 4-6 htm filer og der skal laves én liste pr htm fil. Listerne kan godt ligge som faner i en excel fil eller være seperate excel filer. Det er ikke afgørende.
23. marts 2011 - 10:02 #5
Er det en engangs opgave eller noget du skal gøre flere gange?
Avatar billede freed Novice
23. marts 2011 - 11:51 #6
Det er noget der skal gøres hver måned.
23. marts 2011 - 12:03 #7
ok - så kan det godt betale sig at kaste lidt penge efter det :)
Hvis du sender mig et antal af de filer du gerne vil have behandlet kan jeg skrive en snut kode, der behandler filerne og afleverer resultatet i samlet i et regneark.

Hvis der ikke er yderligere udfordringer kan jeg gøre det på en times tid.

Hvilken Excel version arbejder du i?

Du kan finde min e-mail adresse på it-fjernundervisning.dk

Jeg oplyser min timepris pr. mail.