Avatar billede spliid88 Nybegynder
23. marts 2011 - 17:52 Der er 6 kommentarer

Dynamisk titel!

Hej!

Jeg har frosset 3 rækker og 3 kolonner, som jeg ønsker er tilgængelig hele tiden.

Mit problem er, at i en af de frosne rækker (række 3), ønsker jeg en overskrift (flere celler), som dækker over området med den aktive celle.

Der haves altså flere forskellige overskrifter ned igennem arket, men ønsker at den aktuelle titel vises i en status række om i vil.

feks.

række/kolonne
  A      B      C      D
  ------------------------------
1|Højde1 Højde2 Højde3 Højde4
2|13    14    14    15
3|Vægt1 Vægt2 Vægt3 Vægt4
4|7    9    90    67
5|
6|

Hvis aktiv celle er i A2, er titel Højde1, Højde2, Højde3, Højde4. Hvis aktiv celle er i D4, er titel Vægt1, Vægt 2 etc. Dette skal så vises i en anden række.

Håber det er til at forstå.

vh

spliid
Avatar billede TUFexcel Juniormester
23. marts 2011 - 22:13 #1
Det er faktisk lidt svært at forstå. Hvad mener du f.eks med at du har frosset 3 rækker. Prøv at genformulere dit spørgsmål på en helt ny måde.
Avatar billede spliid88 Nybegynder
23. marts 2011 - 22:40 #2
Du kan se bort fra, hvad der er frosset. Bare se på eksemplet, det forklarer det hele ;-)!

Jeg har forskellige overskrifter (delt over flere kollonner) for forskellige afsnit i arket.

Jeg ønsker så, at overskriften for det pågældende afsnit, som jeg er i, vises øverst.

Den overskrift vil så skifte, når jeg bevæger mig i nyt afsnit.

Disse afsnit er opdelt med en blå række indeholdende overskrift.

Det er vigtig, at det ikke slower arket ;-)!
Avatar billede TUFexcel Juniormester
23. marts 2011 - 23:00 #3
Nu forstår jeg hvad du mener, men løsningen har jeg ikke fundet, tænker stadig over det..
Avatar billede mfynbo Juniormester
24. marts 2011 - 08:32 #4
Hej, er der på nogen måde mulighed for, at du kan reorganisere dine data, så højde, vægt m.v. får hver deres overskrift. På den måde vil du være ude over dit problem!
Avatar billede spliid88 Nybegynder
24. marts 2011 - 08:45 #5
mfynbo:
Jeg forstå ikke helt.
Hvert afsnit har hver deres overskrifts linie nu.

Jeg ønsker at få vist den pågældende i en frosset linie øverst. Dette er hensigtmæssigt, hvis der er så meget data (linier), at man ikke kan se overskriftlinien mere i vinduet.
Avatar billede spliid88 Nybegynder
07. april 2011 - 11:12 #6
Ingen hjælp her please :-)?