Avatar billede kiwankow Nybegynder
25. marts 2011 - 14:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til internetforbindelse søges hurtigt

Hej.

Jeg har et meget mærkeligt problem med mit internet.
Hvis jeg tager vægkablet og sætter i min trådløse router (jensen airlink 59300) i wan stikket har jeg fin forbindelse fra computer til pc men intet signal fra router til internet.
Hvis jeg derimod flytter stikket fra wan og over til port 1 som efter min opfattelse burde være et udgangsstik til eks. printer eller fast computer så er der fint signal hele vejen fra pc til router og fra router til internet, problemet er bare at det kun er min ene bærebare der kan logge på, den anden finder routeren med fint signal men kan ikke oprette forbindelse til nettet. Forbindelsen er ikke sikret så det har altså ikke noget med password at gøre..

Hjælp hvad kan der være galt..??
Avatar billede kiwankow Nybegynder
25. marts 2011 - 15:44 #2
Så har jeg lige kørt en ny installation af routeren og situationen er stadig den samme.
Jeg har også lige prøvet at sætte internetkablet direkte i computeren og altså uden om routeren. det virker heller ikke. der er noget helt galt..!!!
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2011 - 10:56 #3
"ny installation af routeren " - dvs. en reset af routeren og derefter ind i opsætningen og sæt din egen opsætning ?

Har den kør korrekt med den router før ?
Avatar billede kiwankow Nybegynder
06. december 2011 - 11:34 #4
lukket og ny tråd oprettet med ny router
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2011 - 11:49 #5
Mærkeligt at du ikke kunne give tilbagemelding her, men kun lukker og oprette ny tråd ?