Avatar billede zenne Novice
26. marts 2011 - 12:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køre program uden brug af CD-rom

Hey eksperter!

Jeg har for nyligt udskiftet min gamle bærbare med en af de nye notebooks uden CD-rom drev. Jeg står nu i en situation på studie hvor vi skal bruge et program (ordbog). Den købte jeg tilbage på mit første studieår. Problemet for mig er nu at programmet kun kan køres ved brug af CD. Jeg har godt nok et eksternt drev, men syntes det er noget usmart at rende rundt med det. Er der en metode så jeg kan ligge image filen ned på en USB eller lign.? Daemon Tools virker heller ikke, da det vist kræver et fysisk CD-rom drev i maskinen.

På forhånd tak.
Avatar billede nickwan Nybegynder
26. marts 2011 - 12:30 #1
er du sikker på daemon tools kræver et fysisk drev? er jeg nemlig ikke:) prøv at installere daemon tools og se om det virker, derefter ville jeg som du selv siger smide cd'en i en anden pc lave en img fil, smide den over på en usb eller overfør via lan og mounte med daemon tools eller power iso:)
Avatar billede zenne Novice
26. marts 2011 - 12:47 #2
Jeg har nemlig prøvet. Den kom op med en fejlmeddelelse. Jeg kan ikke lige huske hvad det præcist var. Prøver igen i aften både med Daemon tools og MagicISO virtual drive. Vender lige tilbage uanset om det virker eller ej.

Hvis andre har oplevet lign. fejl og har en løsning er alt hjælp velkommen :)
Avatar billede nickwan Nybegynder
26. marts 2011 - 12:55 #3
ellers så smide hele indholdet fra cd'en ind i en rar fil og smide den over på din anden pc og udpak den i en mappe, og så burde der være en exe fil du kan kører det fra?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2011 - 13:39 #4
prøv med
http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-overview.htm
og mount iso-filen med din kopi.
Avatar billede Vandreren Novice
28. marts 2011 - 16:40 #5
En tredje mulighed er Alcohol 52% Free Edition
http://www.free-downloads.net/downloads/Alcohol_52__Free_Edition/
Avatar billede zenne Novice
23. januar 2014 - 11:55 #6
Lukket.