Avatar billede lasse_rugby Novice
27. marts 2011 - 20:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2,5' harddisk død efter fald

jeg tabte min externe harddisk på gulvet og nu er den død den siger ingenting, har prøvet den i en case og det er det samme,
kan man skifte printet i sådan en? eller er det ikke det er gået i stykker?

det er en hitachi
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2011 - 20:53 #1
Det er sandsynligvis læsehovedet der har ødelagt selve diskene, så den er død, så et udskift af print vil ikke hjælpe.
Avatar billede eonix Nybegynder
28. marts 2011 - 10:01 #2
Hvis det er en SATA disk kan du jo prøve at smide disken i en stationær for at bekræfte at disken er død og ikke dit eksterne case.

Såfremt der lå noget vigtigt på disken og den ikke kan start, så kan du sende den til IBAS i norge for at få filerne gendannet.
Koster dog en 8000-9000 kr. for sådan et eventyr.

EoniX
Avatar billede lasse_rugby Novice
28. marts 2011 - 19:38 #3
har prøvet den i en stationær den virker stadig ikke.

der ligger en del vigtige filer på drevet men om de er 8000 kr værd skal jeg vist lige tænke over :-( men tak for svaret.
28. marts 2011 - 19:47 #4