Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
28. marts 2011 - 19:01 Der er 2 kommentarer

Knapper og actionscript 3.0

Jeg sidder lige for tiden og arbejder med en flash-grafik til en hjemmeside.

Den fungerer som en film, der kører via motiontweens. Der er fire billeder, som alle skal linke til en underside på hjemmesiden. (Altså: "/page/side1.html"). Dette er meget vigtigt, da flere sider er ens, men skal fungere på flere domæne-prefixes.

Jeg har prøvet mig frem med et action-lag, og lagt følgende kode ind i frame 1:

12graphic.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
function mouseDownHandler(event:MouseEvent):void {
    navigateToURL(new URLRequest(/page/side1.html;));
}

23graphic.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
function mouseDownHandler(event:MouseEvent):void {
    navigateToURL(new URLRequest(/page/page2.html;));
}

34graphic.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
function mouseDownHandler(event:MouseEvent):void {
    navigateToURL(new URLRequest(/page/side3.html;));
}
41graphic.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, mouseDownHandler);
function mouseDownHandler(event:MouseEvent):void {
    navigateToURL(new URLRequest(/page/side4.html;));
}

Nothing happens, eller... det passer ikke. Jeg får en syntax error i linie 1.
Extra characters efter end of program.
Nogen gode idéer?
Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
28. marts 2011 - 19:01 #1
12graphic, 23graphic, 34graphic, 41graphic er navnene på mine knapper.
Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
28. marts 2011 - 19:09 #2
Har nu prøvet med følgende kode:

12graphic_btn.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, 12graphicDownHandler);
function 12graphicDownHandler(event:MouseEvent):void {
    navigateToURL(new URLRequest(/page/side1.html;));
}

23graphic_btn.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, 23graphicDownHandler);
function 23graphicDownHandler(event:MouseEvent):void {
    navigateToURL(new URLRequest(/page/side2.html;));
}

34graphic_btn.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, 34DownHandler);
function 34graphicDownHandler(event:MouseEvent):void {
    navigateToURL(new URLRequest(//page/side3.html;));
}
41graphic_btn.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, 41DownHandler);
function 41graphicDownHandler(event:MouseEvent):void {
    navigateToURL(new URLRequest(/page/side4.html;));
}

Still nothing.

Jeg vil actionscript 2.0 tilbage!