Avatar billede Vandreren Novice
29. marts 2011 - 20:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konverter WMV HD til AVI

Jeg har nogle videoer i WMV HD (Windows Media Video 9) format, som jeg ønsker at konvertere til AVI/XviD eller evt. MPEG, så de kan afspilles på en alm. DVDafspiller.

Har forsøgt med VirtualDub, men får meddelelsen »Missing Codec«, selv om jeg har installeret plugins-pakken til VirtualDub.

I forvejen har jeg K-Lite Mega Codec Pack installeret, og applikationer som MPC, WMP og VLC kan sagtens afspille videoerne.

Forhåbentlig kan nogen her oplyse mig om, hvilket codec eller hvilket program, jeg kan bruge til at fuldføre konverteringsopgaven. :)
Avatar billede store-morten Ekspert
29. marts 2011 - 20:55 #1
Måske:
Format Factory is a multifunctional media converter.
Provides functions below:
All to MP4/3GP/MPG/AVI/WMV/FLV/SWF.
All to MP3/WMA/AMR/OGG/AAC/WAV.
All to JPG/BMP/PNG/TIF/ICO/GIF/TGA.
http://www.pcfreetime.com/
Avatar billede pstidsen Novice
29. marts 2011 - 21:23 #2
Se: http://www.eksperten.dk/spm/933401#reply_7744828

VENT TIL DEN HOPPER NED TIL DET RIGTIGE INDLÆG !!
Avatar billede Vandreren Novice
29. marts 2011 - 21:35 #3
Tak, jeg er i gang med at afprøve jeres forslag.

Jeg glemte at notere OS: XP SP3 + all updates.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2011 - 22:43 #4
Vent nu skal jeg lige være helt sikker når du siger du vil spille den på en "almindelig dvd-afspiller" Hvad mener du så vil du brænde dem til at spille på en dvd afspiller eller ? :S Det er ikke så nem en proces + du kan slet ikke brændre en avi fil uden videre...
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2011 - 22:45 #5
Men vis du er sikker på du vil konvertere wmv til avi kan du evt. prøve denne http://www.download.dk/download/multimedie/filmredigering/wmv-to-avi-mpeg-dvd-wmv-converter/26531

Jeg har ikke prøvet den selv men den virker meget troværdig så jeg står ikke indenfor hvad filen evt. kan indeholde...
Avatar billede Vandreren Novice
29. marts 2011 - 22:54 #6
#1 Egentlig er jeg ikke så interesseret i et program med en masse overflødige funktioner - som her billedkonvertering. Jeg har hentet programmet og ser på det i morgen.

#2 SUPER ser umiddelbart lovende ud, men jeg skal lige prøve at køre en hel video igennem.

#4 Min DVDafspiller er ikke kræsen; den kan afspille andet end MPEG, f.eks. DivX og XviD.

#5 Jeg afprøver dit forslag, hvis ingen af de to øvrige giver et tilfredsstillende resultat.
Avatar billede Vandreren Novice
31. marts 2011 - 16:10 #7
I indlæg #2 foreslår pstidsen programmet SUPER:

Synes SUPER converter er god. Kør hel ned i bunden af denne side: http://www.erightsoft.com/S6Kg1.html og tryk på: Download SUPER © setup file  from our 4th dedicated server

Programmet er overskueligt, nemt at anvende og tilbyder samtidig mange funktioner. Kort sagt, det virker fint og jeg vil bede pstidsen lægge et svar.

Format Factory er langt mindre overskueligt og fylder også en del mere end SUPER.
Avatar billede pstidsen Novice
31. marts 2011 - 17:25 #8
Takker for point. Dejligt det virker :)

Jeg kan lige skynde mig at sige: Jeg har fundet et andet program som hedder aTube Catcher (KLIK FOR DOWNLOAD!!), som kan optage det der er på skærmen, optage lyd, downloade youtube videoer og ikke mindst convertere mange formater. Ved ikke om det er bedre eller dårligere end SUPER, men så er det hele samlet ;) (bruger stadig SUPER til at konvertere ;))