Avatar billede Ande3465 Nybegynder
30. marts 2011 - 12:04 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Ipad 2 til skole?

Hey, jeg har tænkt mig, at købe en ipad til skole næste år, når jeg starter på HTX, ikke til at skrive stil på eller noget, men fordi den er så nemt at have sådan en med istedet for bøger, da alle bøger bliver scannet ind også kan man bruge den som bog istedet, ville det være pengene værd?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
30. marts 2011 - 12:08 #1
Man kan jo nok søge efter bestemte ord på den. Det er jo smart nok. Men hvad så når den løber tør for strøm? Så er du jo lidt på skideren. Det er jo ikke altid man kan komme til at lade den op i skolen.

Jeg tror ikke på teknologien er til det endnu.
Avatar billede lzs Nybegynder
30. marts 2011 - 12:13 #2
Om det er pengene værd er jo op til dig selv, men synes da selv det ville være en god ide.
Avatar billede Ande3465 Nybegynder
30. marts 2011 - 12:15 #3
til det der med strøm, så hinger der ledninger ned fra loftet i stortset alle klasse lokaler på HTX ihvertfald i holstebro, så strømmen er ikke noget problem :) jeg tjener ca 4000-5000 kr i måneden så jeg har jo hurtigt sådan en.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 12:19 #4
Jeg har selv leget en del med Ipad 2. Ja jeg vil umiddelbart sige at det er det vær, men er du sikker på at du kan på de ebøger du får brug for? Eller har du simpelhen tænkt dig at scanne hver og én?
Avatar billede Ande3465 Nybegynder
30. marts 2011 - 12:22 #5
ja, for det gør skolen nemlig for os :) de har dem alle, ellers må jeg jo selv gøre det, for der er virkeligt mange bøger at slæbe på.
Avatar billede lzs Nybegynder
30. marts 2011 - 12:25 #6
Når du laver indlæg skal du bruge den der hedder "kommentar" ikke "svar".
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 12:31 #7
Ja men så kan jeg foreslå det... :) Det er en fantastisk lille tablet pc. Forøvrigt hvor skal du gå på HTX henne?
Avatar billede Ande3465 Nybegynder
30. marts 2011 - 12:42 #8
holstebro ;)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
30. marts 2011 - 12:52 #9
Nu ved jeg ikke hvordan det er i Holstebro, men på HTX nogle steder bruges der jo også en del IT-værktøjer, hvor en ipad nok ikke rækker.
Så det kan være du ender med at skulle slæbe på en bærbar computer alligevel, og så har du jo pludselig bare en ekstra enhed at slæbe frem og tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 12:55 #10
Ingen tvivl om det... Du skal ikke tro du kan nøjes med en ipad da den ikke kan køre nogle af de programmer i for brug for til at programmere på HTX....
Avatar billede Ande3465 Nybegynder
30. marts 2011 - 12:59 #11
pointen med min Ipad er Noter, bøger og surfe efter info på internettet, JEG VILLE ALDRIG skrive en hel stil på en tablet pc, jeg vil godt have bærbar og ipad med på HTX hverdag, jeg vil bare gerne undgå de 30 bøger heletiden :)

det er sådan set pointen med at jeg vil købe sådan noget Ipjat :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
30. marts 2011 - 13:04 #12
Så basalt set vil du have ipad alene for "ebook"-muligheden? Der findes jo mange andre ebook-readers.
Avatar billede Ande3465 Nybegynder
30. marts 2011 - 13:12 #13
Ja, men det er jo ikke helt kun til skole, men også til alt muligt andet :)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
30. marts 2011 - 13:18 #14
Kan man overhovedet læse de bøger i solskin på en Ipad2? Jeg ved det ikke, men det skal du nok lige undersøge. Det bliver hurtigt irriterende om sommeren ellers.

Egentlig til at læse bøger tror jeg at andre tablets er bedre. Men ved det som sagt ikke.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 13:20 #15
emfr08ab ja det er rigtigt... Du skal nok ikke regne med at kunne læse udenfor... Men vis du har det fint med dette så JA du skal købe en Ipad (syntes jeg) det er en god god opfindelse
Avatar billede kentora Nybegynder
30. marts 2011 - 13:40 #16
Du kommer (højest sandsynligt) til at arbejde med krævende matematik programmer, tegneprogrammer, Photoshop, AutoCad og meget andet. Du skal alligevel have en bærbar. Brug den til at have bøgerne på. Det gør vi i min klasse.. (2. HTX i Thisted)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
30. marts 2011 - 13:44 #17
janniktoft:

Nu skal jeg ikke have en Ipad, det var udelukkende spørgsmål spørger skulle undersøge. Hvis formålet er at læse skolebøger, så er det imo vigtigt, at man kan læse alle steder og på alle tidspunkter.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2011 - 13:52 #18
Vis det er formålet at du skal læse alle steder på alle tidspunkter vil jeg ikke foreslå at du køber den.
Avatar billede kentora Nybegynder
30. marts 2011 - 14:01 #19
Det lyder mest som om du mangler en god undskyldning for at købe en ipad2. hvis det er tilfældet så skal du da bare smutte ud og købe den imo. :)
- Men du skal ikke købe den hvis det bare for at have skolebøger på den. For du skal alligevel have din computer med. Vi har fået at vide af vores rektor at hvis vores computer er "syg" kan vi ligeså godt ligge os syge.. :)
Avatar billede lockmedown Nybegynder
30. marts 2011 - 23:21 #20
Jeg har en ipad 2 og har den med i skole til at skrive noter og bruger den til alt som jeg brugte min mac til inden jeg fik ipad'en.
Jeg synes den er pengene værd da den faktis har alt hvad man skal bruge til skolen, nu kan du jo også få pages og numbers (apples svar på Word og Exel) der kan man jo lave det som man har lavet på en pc eller mac;)
Avatar billede kentora Nybegynder
01. april 2011 - 09:24 #21
@lockdown - Han skriver han skal på HTX. Jeg vil gerne se dig køre enten mathcad eller maple på din iPad. Autocad og photoshop var også et must hvor jeg går. :)
Avatar billede lockmedown Nybegynder
01. april 2011 - 16:02 #22
JEg læste bare hans spørgsmål og svarede...