Avatar billede Kringelholm Praktikant
30. marts 2011 - 21:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Import i Kassekladde

Det driller mig lidt med den import.

I min fil som jeg skal importere er beløbet desværre omsluttet af "" og med tusinde separator eks. "1.293,75" og det kan jeg ikke få den til at acceptere. Det er desværre ikke en mulighed og rette i importfilen, da det er en kørsel der skal køres ofte.

Er der nogen der kan hjælpe med hvad jeg skal skrive i udtryk

Med venlig hilsen

Lars
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
31. marts 2011 - 09:44 #1
Hej Lars,

Problemet består jo i, som du har fundet ud af, at dit beløb i den ekstene fil opfattes som en tekstvariabel.

Derfor kan du i din indlæsningsdefinition tilføje følgende:
(Dataminpulationen i C5)

TYPE NAVN          Fil  Udtryk
----------------------------------
STR  &Beløb        X
DB  AmountCur          Str2Num(StrRem(&Beløb,"."))

Dette hvis det er en C5 2010/2008 ellers skal du brug det rigtige variabelnavn for beløbet i kassekladden for din C5 vesion.

Hvad sker der i ovenstående ?  Jo først læses data ind i en variabel som hedder &Beløb. Efterfølgende fjerner jeg tusindtalsseperatoren "." og derefter konverterer jeg til et tal, som så indsættes i den rigtige variabel i kassekladden.

Du kan anvende et hvilken som helst variabelnavn du ønsker.

God fornøjelse,

ADDCON-C5
Peter
Avatar billede Kringelholm Praktikant
31. marts 2011 - 15:19 #2
Hej Peter

Tusinde tak for hjælpen, det var netop StrRem som jeg søgte.

Med venlig hilsen

Lars